|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۸۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
  معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه قطعه ۱۶ راه آهن زاهدان - بیرجند - ایستگاه یونسی در شرق کشور بازدید و از نزدیک در جریان روند پروژه قرار گرفت.

مهدی جعفری، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، جمعه شب ۶ دی، در بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه راه آهن استان، اظهار کرد: عملیات زیرسازی پروژه در حال انجام بوده و شرکت ویسا با مبلغ ۹۰ میلیارد تومان برنده مناقصه راه آهن در این قطعه شده که به مدت ۴۲ ماه تعهد اجرای طرح را دارد.

وی افزود: قطعه ۱۶ راه آهن شرق کشور در خراسان جنوبی به طول ۳۲ کیلومتر مهرماه امسال با پیگیری و تلاش مدیریت عالی استان و مساعدت دولت آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۲۵ دستگاه در این پروژه، تصریح کرد: این پروژه در سال جاری ۲۵ میلیارد تومان اعتبار داشته و اکنون ۷ درصد پیشرفت دارد.

جعفری ادامه داد: برای احداث راه آهن زاهدان - بیرجند مبلغ ۷۰۰ میلیون یورو توسط هیات دولت مصوب شده که حداقل دوره تامین مالی این تسهیلات ۱۰ ساله است.

وی افزود: از سال ۹۵ تا پایان سال ۹۷ حدود سه میلیارد تومان برای این پروژه در سه استان هزینه شد که علاوه بر اعتبار مصوب امسال، از محل فاینانس داخلی ۳۸ هزار میلیارد ریال برای قطعه بیرجند - یونسی در هیات دولت مصوب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: دو قطعه در محور بیرجند تا ایستگاه یونسی آغاز شده که این محور ۲۷۱ کیلومتر بوده که قطعه ۲۳ در استان خراسان رضوی به طول ۵۸ کیلومتر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جعفری با بیان اینکه قطعه چهار در سیستان و بلوچستان به طول ۶۷ کیلومتر، ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: ۹۰ درصد نیروهای به کار گرفته در پروژه راه آهن خراسان جنوبی بومی هستند و آمادگی داریم تا پایان سال آینده ۲۰۰ کیلومتر باند دوم را تحویل دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این رقم تا پایان دولت بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر برسد که با این روند ۵۰ درصد طول باندهای دوم استان به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از رشد چهار برابری اعتبارات حوزه راه‌های استان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: پایه بودجه استان برای سال‌های آینده نیز بسته شده و در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۱۱۲ درصد رشد اعتبارات را خواهیم داشت.

جعفری با بیان اینکه محورهای طبس به یزد و طبس به اصفهان ردیف مصوب اعتباری دارد، اما محور بیرجند به طبس از ردیف اعتباری بهره مند نیست و محور فردوس به سمت بیرجند نیز نیازمند توجه است، خاطرنشان کرد: ۱۲۴ کیلومتر باند دوم در اردیبهشت ماه امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین