|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۸۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
سالار آملی در دیدار با رئیس پژوهشکده صنایع غذایی نیز گفت: تخصصی شدن فعالیت‌های پژوهشکده صنایع غذایی، عامل و برگ برنده این پژوهشکده در ایجاد توسعه و تحکیم همکاری‌های علمی بین‌المللی است. از این رو لازم است با تکیه بر این عامل برنده، فعالیت‌های علمی بین‌المللی پژوهشکده را تدوین و برنامه ریزی کنید.
 قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل محورهای همکاری دانشگاهی میان ایران و سوریه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزار ت علوم، حسین سالار آملی، در دیدار با روسای دانشگاه‌های سوریه و لبنان بر توسعه همکاری‌های دانشگاهی در سه محور تبادل فرصت مطالعاتی، ایجاد پژوهشکده تحقیقاتی مشترک و راه‌اندازی پارک علم و فناوری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه همکاری دانشگاهی میان ایران و سوریه می‌تواند در سه محور، تبادل اعضای هیئت علمی برای گذراندن فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت در ایران، تاسیس پژوهشکده تحقیقاتی مشترک به ویژه در رشته‌های کشاورزی، محیط زیست و فنی و تاسیس پارک علم و فناوری و مراکز رشد در کشور سوریه دنبال شود، گفت: با احداث این پارک‌ها علم دانشگاه‌ها به ثروت تبدیل خواهد شد.

آمادگی ایران برای تاسیس پارک علم و فناوری در لبنان

سالار آملی گفت: یکی از چالش‌های اساسی کشورهای منطقه آن است که همه دانش‌آموزان به دنبال ورود به دانشگاه‌ها هستند حال آنکه بایستی برای برآوردن نیازهای جامعه و اینکه علم و فناوری در خدمت جامعه باشد، عده‌ای از دانش‌آموزان، فنون و حرف مختلف را یاد گرفته و وارد بازار کار شوند.

وی خاطرنشان کرد: علم تنها سودمند نیست بلکه راه‌های تبدیل علم به فناوری و ثروت را نیز باید کشف کرده و به کار بگیریم.

سالار آملی گفت: ما می‌توانیم دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت فنی و حرفه‌ای را برای دانش آموزان مدارس لبنان طراحی کرده و اجرا کنیم و از این مسیر، دانش‌آموزان را برای رفع نیازهای جامعه لبنان تربیت کنیم. از طرف دیگر، آمادگی خود را برای تاسیس پارک علم و فناوری در لبنان به منظور تبدیل علم به ثروت اعلام می کنیم.

راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری مشترک با برخی از کشورهای منطقه و کشورهای هدف

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل همچنین با حضور در پارک فناوری خراسان رضوی و موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با هیئت رئیسه آنها دیدار کرد و درباره بین‌المللی شدن فعالیت‌های آنها به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

وی در دیدار با رئیس و شورای معاونان پارک‌علم و فناوری خراسان گفت: یکی از برنامه‌های وزارت علوم برای بین‌المللی کردن پارک‌های علم و فناوری، راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری مشترک با برخی از کشورهای منطقه و کشورهای هدف است.

وی با بیان اینکه ظرفیت پارک علم و فناوری خراسان رضوی به گونه‌ای است که این پارک را به یکی از مراکز هدف ما برای راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری در کشورها تبدیل کرده است، پیشنهاد کرد: برای تمرکز فعالیت‌ها در بعد بین المللی، کشورهای هدف خود را مشخص کرده و برای برنامه‌ریزی کلان در این کشورها ظرفیت‌های خود را بسیج کند.

سالار آملی در دیدار با رئیس پژوهشکده صنایع غذایی نیز گفت: تخصصی شدن فعالیت‌های پژوهشکده صنایع غذایی، عامل و برگ برنده این پژوهشکده در ایجاد توسعه و تحکیم همکاری‌های علمی بین‌المللی است. از این رو لازم است با تکیه بر این عامل برنده، فعالیت‌های علمی بین‌المللی پژوهشکده را تدوین و برنامه ریزی کنید.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، با اشاره به تحصیل دانشجویان دکترای پژوهش‌محور در پژوهشکده صنایع غذایی بر توسعه همکاری‌های پژوهشکده و همتایان غیر ایرانی در تبادل فرصت‌های مطالعاتی اشاره کرد و گفت: می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و اعضای هیئت علمی و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی را برای حضور در پژوهشکده صنایع غذایی دعوت کنید.

وی در ادامه با اشاره به بحث جدید اقتصاد آبی گفت: این بحث جدید در حوزه صنایع غذایی کاربرد بسیاری داشته و می‌تواند ضایعات چرخه طبیعی را به منبع در آمد تبدیل کند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین