|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۲۸۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
شیشه بران همچنین افزود: هر یورو نیز در این صرافی ها، با نرخ ۱۴۱۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۴۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.
 رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه در آستانه سال نو میلادی طلا جهانی به بالاترین رقم خود در ۶ هفته اخیر رسید، گفت: امروز قیمت طلا و سکه با وجود ثبات نرخ ارز، به دلیل افزایش بهای اونس جهانی طلا، نسبت به روز گذشته اندکی گران شد.

هوشنگ شیشه بران در گفت‌وگو با ایسنا، با تحلیل آخرین وضعیت بازار جهانی طلا، اظهار کرد: قیمت طلا در حالی امروز به بالاترین سطح خود در ۶ هفته اخیر رسیده که انتشار آمارهای ناامیدکننده اقتصادی در آمریکا و نگرانی سرمایه گذاران نسبت به توافق تجاری موقت بین آمریکا و چین موجب رشد مجدد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

وی با بیان اینکه در آخرین روزهای سال میلادی، طلا در آستانه ثبت بهترین عملکرد خود از سال ۲۰۱۰ است، افزود: امروز اونس جهانی طلا تا لحظه تنظیم این خبر به ۱۴۹۳ دلار رسید در حالی که روز دوشنبه اونس طلا ۱۴۸۳ دلار بود و حجم معاملات آن در آستانه کریسمس کاهش قابل توجهی داشت که عوامل مختلفی را برای ثبت رکورد افزایشی فلز زرد در سال جاری می توان برشمرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان ادامه داد: افزایش نااطمینانی‌ها در اقتصاد جهانی که هسته مرکزی آن را جنگ طولانی‌مدت تعرفه‌ای بین آمریکا و چین تشکیل می‌دهد، در کنار کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی و ترس ناشی از رکود جهانی اقتصاد در آینده نزدیک از جمله عواملی است که به افزایش ارزش فلز زرد کمک کردند.

شیشه بران با بیان اینکه زیان جنگ تجاری با چین برای اقتصاد آمریکا احتمالا بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار خواهد بود، افزود: مورد دیگر تاثیرگذار بر قیمت طلا، چشم‌انداز سیاست‌های فدرال رزرو است، چرا که مسئولان فدرال رزرو قصد افزایش نرخ بهره در آینده‌ای نزدیک را ندارد و این موضوع طلا را برای آینده میان مدت ارزشمند نگه می‌دارد.

وی با تاکید بر اینکه طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری امن، در زمان اوج‌گیری تنش‌ها و نااطمینانی‌های سیاسی و اقتصادی محسوب می‌شود، اظهار کرد: طلا در آستانه ثبت بهترین عملکرد خود از سال ۲۰۱۰ قرار گرفته است، از سوی دیگر دلار تضعیف شده و حجم پایین مبادلات به دلیل تعطیلات کریسمس و همچنین نااطمینانی‌ها در خصوص فاز اول معامله تجاری بین چین و آمریکا در کوتاه مدت به‌عنوان حامی ارزش فلز زرد عمل خواهند کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه تنش بلندمدت بین آمریکا و چین و به طول انجامیدن بیش از حد آن موجب شده که عکس‌العمل‌ بازار به سیگنال‌هایی که از مقامات دو کشور دریافت می‌کند، بسیار محتاطانه باشد، گفت: در حقیقت بازارها خود را با شرایط بلاتکلیفی وفق داده‌اند تا سیگنال بسیار موثقی از مذاکرات تجاری دریافت کنند.

وی افزود: وضعیت اونس طلا در هفته پیش رو با توجه به اندیکاتورهای تکنیکال، میانگین‌های متحرک کوتاه و بلندمدت و همچنین از طریق دیدگاه بنیادین پیچیدگی خاصی دارد که بیشتر به عوامل بنیادین مربوط است.

شیشه بران در خصوص وضعیت اونس در هفته آینده، توضیح داد: با توجه به اندیکاتورهای تکنیکال، اونس با احتمال زیادی در هفته پیش رو نزولی خواهد بود؛ اما با استناد به میانگین‌های متحرک بالای ۵۰ روزه و پایین‌تر از ۲۰ روزه، هفته آینده اونس روند صعودی خواهد داشت.

وی افزود: براساس تحلیل‌های بنیادین، اگر اخباری منجر به نااطمینانی در بازارها شود، وضعیت طلا مبهم خواهد بود و احتمالا معاملات هفته نوسانی آغاز خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در ادامه با اشاره به وضعیت بازار داخلی طلا، اظهار کرد: در بازار ایران چهارمین روز هفته در حالی آغاز شد که همچنان شاهد نوسان شاخص ارزی در کانال ۱۳ هزار تومانی هستیم. درحالی که روز گذشته، نرخ هر دلار آمریکا که روز یکشنبه تا سطح ۱۳ هزار و ۱۸۰ تومان بالا رفته بود، ساعت ۱۶ روز گذشته ۸۰ تومان کاهش یافت و روی عدد ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفت.

وی گفت: در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز کشور با نرخ ۱۲۸۸۰ تومان از مردم خریداری شد و به قیمت ۱۲۹۸۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود.

شیشه بران همچنین افزود: هر یورو نیز در این صرافی ها، با نرخ ۱۴۱۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۴۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.

وی تاکید کرد: روز گذشته قیمت طلا و سکه نسبت به روزهای گذشته اندکی کاهش یافت، اما همچنان داد و ستد در بازار بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه در لحظه تنظیم این خبر، طلای ۱۸ عیار در بازار اصفهان ۴۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد، گفت: امروز سه شنبه قیمت طرح قدیم طلا، ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، طرح جدید ۴ میلیون و ۵۵۶ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۱۰ هزار تومان اعلام شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین