|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۲۸۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
بنابراین امکان تغییر تابعیت برای او در شرایط کنونی وجود ندارد مگر این که هیات رییسه فدراسیون جهانی رای نهایی را صادر کند که این ورزشکار می‌تواند تغییر تابعیت دهد، در غیر این صورت شرایط قانونی برای تغییر تابعیت او وجود ندارد.
 رییس فدراسیون شطرنج گفت: علیرضا فیروز جا در حال حاضر شرایط تغییر پرچم ندارد و حداقل تا شهریور ۱۴۰۰ باید زیر پرچم ایران در مسابقات شرکت کند.

مهرداد پهلوان زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضور علیرضا فیروزجا در مسابقات شطرنج سریع و برق آسای قهرمانی جهان با پرچم فدراسیون جهانی اظهار کرد: بعد از این که شورای برون مرزی مخالفت خود را برای اعزام تیم مردان به مسابقات شطرنج سریع و برق آسای قهرمانی جهان اعلام کرد، فیروزجا به من گفت که قصد شرکت در این مسابقات را دارد که من مخالفت خود را در این زمینه اعلام کردم و گفتم فدراسیون اجازه چنین کاری را به او نمی‌دهد اما او گفت که قصد دارد با پرچم فیده در این مسابقات شرکت کند.

وی گفت: من اعتراض خود را به فیده اعلام کردم و قرار است این موضوع در هیات رییسه فدراسیون جهانی بررسی و تصمیم نهایی اتخاذ شود.

رییس فدراسیون شطرنج همچنین در خصوص تغییر تابعیت فیروزجا و حضورش در فرانسه اظهار کرد: وی در حال حاضر اقامت فرانسه را دارد و ممکن است تغییر تابعیت او حتی برای آمریکا نیز باشد و بخواهد زیر پرچم فرانسه یا آمریکا در مسابقات شرکت کند اما در شرایط کنونی از نظر قانونی تغییر پرچم برای فیروزجا وجود ندارد و حداقل تا شهریور ۱۴۰۰ باید زیر پرچم ایران در مسابقات حضور پیدا کند.

پهلوان زاده اضافه کرد: بنابراین امکان تغییر تابعیت برای او در شرایط کنونی وجود ندارد مگر این که هیات رییسه فدراسیون جهانی رای نهایی را صادر کند که این ورزشکار می‌تواند تغییر تابعیت دهد، در غیر این صورت شرایط قانونی برای تغییر تابعیت او وجود ندارد.

وی در پایان افزود: اگر بازیکنی به مدت ۲ سال مقیم کشوری باشد و فدراسیون آن کشور درخواست دهد که وی می‌تواند زیر پرچم آن کشور در مسابقات شرکت کند در این صورت مشکلی برای تغییر تابعیت ورزشکار وجود ندارد. البته آن ورزشکار دیگر نمی‌تواند با پرچم ایران در مسابقات حضور پیدا کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین