|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۸۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
اختصاص کمک ۱۲۵ میلیون دلاری به این سه کشور حوزه بالتیک و عضو ناتو در حالی صورت می‌گیرد که روسیه توجه خود به شرق اروپا را افزایش داده و در تلاش است تا روابط نزدیک‌تری را با کشورهای اروپایی از جمله آلمان برقرار سازد.
 وزارت دفاع استونی اعلام کرد، کمک نظامی آمریکا به استونی،‌ لتونی و لیتوانی برای سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱۷۵ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

به نقل از پایگاه خبری هیل، اختصاص کمک ۱۲۵ میلیون دلاری به این سه کشور حوزه بالتیک و عضو ناتو در حالی صورت می‌گیرد که روسیه توجه خود به شرق اروپا را افزایش داده و در تلاش است تا روابط نزدیک‌تری را با کشورهای اروپایی از جمله آلمان برقرار سازد.  

کمک نظامی دیگر آمریکا به مبلغ ۵۰ میلیون دلار برای ایجاد بودجه‌ای به منظور تقویت ظرفیت‌های دفاع هوایی در سراسر این منطقه استفاده خواهد شد. این کمک نظامی که در نوع خود برای کشورهای حوزه بالتیک بی‌نظیر است در قانون اختیارات دفاع ملی ۲۰۲۰ میلادی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آن را به تازگی امضا کرد، گنجانده شده است.

یوری لوئیک، وزیر دفاع استونی در بیانیه‌ای گفت: متحد ما صریحا تعهد خود به دفاع جمعی در جناح شرقی اروپا را تایید می‌کند.

وی افزود: تغییر از کنترل هوایی به دفاع هوایی مستلزم یک تصمیم مشترک از سوی همه متحدان است اما موضع و حمایت عملی آمریکا از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما بسیار قدردان حمایت آمریکا از توسعه دفاع منطقه‌مان هستیم.

آمریکا به کشورهای اروپایی نسبت به برقراری روابط نزدیک‌تر با روسیه و چین هشدار داده است.

انتهای پیام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین