کد خبر: ۲۸۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
‌براساس پلتفرم بومي‌سازي شده، خودرويي دركلاس ابعاديC با استانداردهاي ايمني يورو NCAP سه ستاره و با مصرف سوخت و آلايندگي مطابق با استانداردهای روز کشور از سال آينده تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
 نقشه راه توسعه محصول ايران خودرو برمبناي طراحي پلتفرم ملي و توليد خودروهايي دركلاس‌های ابعاديC و B برای توسعه خودروهای سواري، هاچ بک، ‌كراس اوور و خودرو برقي به منظور پاسخگويي به نياز مشتريان و كسب سهم مناسب از بازارداخلي و صادراتي تدوين شده است.

به گزارش ايكوپرس؛ كيانوش پورمجيب معاون تحقيقات، طراحي و تكوين محصول ايران خودرو در اين‌باره گفت: ‌در اين نقشه راه، انواع موتورهاي كم مصرف و گيربكس‌هاي دستي و اتوماتيك شش دنده در نظر گرفته شده است.

وي افزود: ‌براساس پلتفرم بومي‌سازي شده، خودرويي دركلاس ابعاديC  با استانداردهاي ايمني يورو NCAP سه ستاره و با مصرف سوخت و آلايندگي مطابق با استانداردهای روز کشور از سال آينده تولید و  به بازار عرضه خواهد شد.

پورمجيب از آغاز طراحي محصول در كلاس شاسي بلند و كراس اوور بر روي پلتفرم ملي ايران خودرو در سال جاري خبرداد و اظهار كرد: ‌پروژه p535 كه يك كراس اوور ساخت داخل است که در دوسال آينده به بازار عرضه خواهد شد.

 وی همچنین اظهار كرد: خودروی سواري در کلاس ابعادی C  و با  برند ايران‌خودرو در سال آينده توليد خواهد شد.

معاون تحقيقات، طراحي و تكوين محصول ايران‌خودرو خاطرنشان كرد: طبق نقشه راه توسعه محصول اين شركت، توليد خودروهاي برقي در دستور كار قرار گرفته كه در اولين گام خودروي دنا پلاس در مدت يك سال و نيم آينده به نیروی محرکه  برقي مجهز خواهد شد.

پورمجيب با اشاره به استقبال مردم از خودروهاي دنده اتوماتيك گفت: دنا پلاس اتوماتيك از ابتداي سال آينده به بازار عرضه مي شود و 207 با دنده اتوماتيك نيز در نيمه نخست سال 99 آماده توليد خواهد بود.

معاون تحقيقات، طراحي و تكوين محصول ايران خودرو تصريح كرد: 207 و دنا پلاس در راستای هدف كاهش مصرف سوخت و راحتي راننده در سال آينده به فرمان برقي مجهز مي‌شوند.

وي اظهار کرد: محصول  207 با سقف پانوراما و دنده دستي تا پايان امسال  و با استاندارد آلایندگی  یورو 5 وارد بازار خواهد شد.

پورمجيب درخصوص توليد خودروهاي پايه گازسوز نيز گفت: ایران خودرو در نظر دارد تا به منظور ارتقاء رضایت مشتریان و افزایش حجم مفید صندوق عقب خودروهای دوگانه سوز، با اعمال تغییرات در پلتفرم خودروهای سمند، پارس و حتی رانا، مخازن گاز را  از داخل صندوق عقب به کف خودروها منتقل كند.

وي همچنین تاکید کرد: توليد موتورهاي كم مصرف سه‌سيلندر در نقشه راه ايران خودرو پيش بيني شده و این پروژه در مرحله امکان‌سنجی فنی و اقتصادی است.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین