کد خبر: ۲۸۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
در بین بخش های مختلف، بخش خرده‌فروشی با ایجاد ۳۲۰۰ فرصت شغلی بیشترین نقش را در اشتغال زایی داشته است و ساخت و ساز نیز برای ۲۳۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.
 نرخ بیکاری گرجستان در ماه نوامبر به ۳.۶ درصد رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از جورجیا تودی، نرخ بیکاری گرجستان در دوازده ماه منتهی به نوامبر به ۳.۳ درصد کاهش پیدا کرد که کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشو از زمان ثبت داده ها در دهه ۱۹۷۰ است. هر چند ۶۵۰۰ شغل ایجاد شده در ماه نوامبر از تعداد مشاغل ایجاد شده در ماه اکتبر کمتر بود اما ماه نوامبر شاهد ثبت کمترین تعداد بیکاران گرجستانی بود. مارک بوتلر، وزیر کار گرجستان در همین رابطه گفت: این که چنین اتفاقی در پایان سال افتاد خیلی خوشحال کننده است. فکر می کنم شاهد تداوم حرکت در مسیر درست خواهیم بود.

اقتصاد گرجستان امسال در مجموع ۶۰ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرد که بالاترین سطح اشتغال زایی در هفت سال اخیر و دهمین سال متوالی اشتغال زایی محسوب میشود. در حال حاضر ۵.۱ میلیون نفر در بازار کار گرجستان مشارکت دارند و تنها ۱۶۷ هزار نفر بیکار هستند. نرخ مشارکت در بازار کار گرجستان تا پایان ماه نوامبر ۶۲ درصد اندازه گیری شده است که هشت درصد کمتر از رکورد ثبت شده در دهه ۱۹۹۰ است.

در بین بخش های مختلف، بخش خرده‌فروشی با ایجاد ۳۲۰۰ فرصت شغلی بیشترین نقش را در اشتغال زایی داشته است و ساخت و ساز نیز برای ۲۳۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

از سوی دیگر تا پایان سه ماهه سوم امسال رشد اقتصادی گرجستان ۵.۸ درصد اندازه گیری شده است تا بدین ترتیب مجموع ارزش کالا و خدمات تولید شده در گرجستان به ۴.۶۱ میلیارد دلار برسد. از نظر قیمت ها نیز نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به نوامبر به هفت درصد رسیده است که بالاترین تورم ثبت شده در این کشور از ژوئن ۲۰۱۶ تاکنون محسوب می شود. در بین بخش های مختلف، رستوران و هتلداری با تورم ۷.۴ درصدی، تنباکو و نوشیدنی با تورم ۱۵.۴ درصدی و آموزش با تورم هفت درصدی، بیشترین نقش را در افزایش تورم داشته اند.

بر مبنای ماهانه نیز تورم گرجستان در ماه نوامبر ۰.۹ درصد بوده که ۰.۱ درصد بیشتر از تورم ماه قبل است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین