|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۲۸۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
براساس بازرسی‌های ما از واحدهای تولیدی، روز پنجشنبه گذشته دو مورد در بوفه مدارس استان‌های زنجان و گنبدکابوس یک نوع قرص قرمز رنگ مشاهده شده است، که بلافاصله به سازمان‌ غذا و دارو و واحدهای آزمایشگاهی برای بررسی نوع قرص فرستاده شده است.

 به گفته رییس سازمان ملی استاندارد ایران، تاکنون از عرضه کیک‌های مشکوک در تهران گزارشی اعلام نشده است.

نیره پیروزبخت در حاشیه نشست خبری امروز خود در پاسخ به ایسنا، اظهار کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه کیک‌های حاوی این قرص‌ها در تهران دیده شده‌ باشد، اعلام نشده است.

وی ادامه داد: براساس بازرسی‌های ما از واحدهای تولیدی، روز پنجشنبه گذشته دو مورد در بوفه مدارس استان‌های زنجان و گنبدکاووس یک نوع قرص قرمز رنگ مشاهده شده است، که بلافاصله به سازمان‌ غذا و دارو و واحدهای آزمایشگاهی برای بررسی نوع قرص فرستاده شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در رابطه با نوع قرص‌ها گفت: به دلیل اینکه در سازمان استاندارد بر روی مواد دارویی کار نمی‌کنیم، بنابراین خود قرص‌ها را بررسی نمی‌کنیم، برای وزارت بهداشت می‌فرستیم. همچنین تشخیص نوع قرص‌ها برعهده سازمان غذا و دارو هست.

وی افزود: طبق بررسی‌هایی که در این ایام از واحدهای تولیدی کیک و کلوچه انجام شد، می‌توان به جرائت اعلام کرد که واقعا امکان اینکه جاسازی قرص‌ها در فرایند تولید رخ داده باشد، وجود ندارد.

پیروزبخت ادامه داد: برای حصول اطمینان بیشتر و اطلاعات دقیق‌تر به همه استان‌ها اعلام کرده‌ایم که از سطح بازار نمونه‌برداری صورت گیرد. در همین حدود یک هفته، ٢٣۶٠ مورد در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف بررسی‌ شده و مورد آزمون قرار گرفته‌ است. ما در اکثریت غریب به اتفاق، مورد مشکوکی مشاهده نکردیم و همانطور که گفته شد و طبق آنچه که مشخص است، دشمنان کشور بیشتر بچه‌ها را هدف قرار داده و می‌خواهند به‌گونه‌ای فضای روانی ایجاد کنند، تنها در دو استان‌ زنجان و گنبدکاووس به این خوراکی‌های آلوده برخوردیم. در زنجان یک بیسکویت دو رنگ مغز فندقی بود که در آن یک قرص موجود بود و در شهرستان گنبدکاووس، پنج نمونه کیک کاکائویی اسفنجی مشاهده شد که حاوی یک قرص قرمز رنگ بوده است.

پیروزبخت با تاکید بر اینکه طبق نتایج هدفی جز تشویش اذهان عمومی و اینکه بخواهند جو ناامنی به‌ویژه در صنایع غذایی ایجاد کنند، وجود نداشته است، اظهار کرد: همه ما قبول داریم که دستی در کار بوده و اصلا مربوط به صنعت و تولید کشور نیست. یکی از مسائل و مشکلاتی که در این مدت ایجاد شده، علاوه‌ بر اینکه جو روانی ایجاد کرده است، روی صنعت غذای ما که صنعتی پیشرفته بوده و قابل رقابت در سطح بازارهای بین‌المللی است، اثر گذاشته و همچنین صادرات کشور را تحت تاثیر قرار داده است؛ اما با رایزنی‌هایی که در سطح بین‌المللی انجام خواهد شد، این توطئه‌ها با شکست مواجه خواهد شد و باعث و بانی آن‌ها مشخص شده و برخورد خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای امحای ذرت‌های آلوده

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در رابطه با ذرت‌های آلوده و فیلم‌های پخش شده آن‌ها در فضای مجازی، گفت: سم آفلاتوکسین در صورت وجود در مواد غذایی در درازمدت منجر به عوارضی در بدن انسان می‌شود و سرطانزاست، اما اینکه در این کلیپ‌ها فرد مدعی می‌شود که ظرف مدت دو ساعت و نیم خوردن ذرت منجر به فوت شخصی شده است، از اساس نادرست است.

وی تاکید کرد:‌ همچنان ذرت‌های آلوده در گمرک باقی مانده و امکان ورود به کشور را ندارند. در حال حاضر دستگاه‌های متولی آن دست به دست هم داده و برای  امحای آن‌ها در حال برنامه‌ریزی هستند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین