|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۸۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
در بیانیه این هیئت تأکید شده که هیئت سازمان ملل در لیبی موارد گزارش شده از نقض‌ حقوق غیرنظامیان در این شهر را برای ارائه به دادگاه مستند کرده است.
 به دنبال حمله پهپادی نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به شهر ترهونه و کشته شدن سه غیرنظامی، هیئت سازمان ملل در لیبی نسبت به اوضاع این شهر ابراز نگرانی کرد.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، همزمان با بالا گرفتن درگیری‌ها میان نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر در شهر ترهونه، هیئت سازمان ملل در این کشور نسبت به اوضاع این شهر و نقض حقوق غیرنظامیان در آن ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه این هیئت تأکید شده که هیئت سازمان ملل در لیبی موارد گزارش شده از نقض‌ حقوق غیرنظامیان در این شهر را برای ارائه به دادگاه مستند کرده است.

هیئت سازمان ملل در لیبی در ادامه بیانیه خود آورده است: هیئت سازمان ملل با نگرانی شدید اخبار منتشر شده درباره ترهونه و مناطق مجاور آن را که شامل اخباری از نقض آشکار حقوق غیرنظامیان است، دنبال می‌کند.

این هیئت همچنین  تهدید دائم زندگی و منافع غیرنظامیان در پی تشدید و توسعه دامنه درگیری‌های مسلحانه در لیبی را محکوم کرد.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی صبح شنبه حمله‌ای را به نقاط استقرار نیروهای خلیفه حفتر در شرق ترهونه واقع در جنوب شرق طرابلس آغاز کردند.

این دولت همچنین از کشته شدن سه غیرنظامی در شهر "مسلاته" در اثر حمله پهپادی ارتش حفتر خبر داد.

دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه خود اعلام کرد، در اثر حمله پهپاد اماراتی مورد استفاده ارتش وابسته به حفتر سه غیرنظامی در شهر مسلاته کشته شدند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین