|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۸۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
طبق اعلام این مرکز، ۱۷ نظامی سوری در جریان دفع حملات گروه‌های تروریستی به مواضع ارتش سوریه در استان ادلب کشته و ۴۲ تن از آنها نیز مجروح شدند.
 منابع سوری از آغاز عملیات ارتش سوریه برای بازپس‌گیری جاده حلب به دمشق و تسلط آن بر هشت منطقه در حومه جنوبی ادلب خبر دادند.

به گزارش ایسنا، یک منبع میدانی سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که ارتش سوریه عملیات بازپس‌گیری جاده حلب به دمشق را در دو محور سنجار در حومه جنوب شرقی ادلب و "الخوین" از توابع "معره النعمان" در حومه جنوبی این استان آغاز کرده است.

وی با اشاره به درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش سوریه و گروه تروه تروریستی جبهة النصره و دیگر گروه‌های تروریستی هم‌پیمان با آن، گفت که این درگیری‌ها منجر به کشته و مجروح شدن شماری از نیروهای دو طرف شده است.

این منبع در ادامه تصریح کرد که ارتش سوریه در جریان این درگیری‌ها موفق شد که کنترل روستاهای "الخریبة"، "ربیعة" و "شعرة العجاز" در محور "إسطبلات" و در محور دوم نیز روستاها و شهرک‌های "سحال"، "الرافة"، "البریصة"، "الفرجة"، "تل الشیخ"، "ام جلال" و "ابو حبة" را به دست بگیرد.

در همین راستا، شبکه خبری المیادین نیز از تسلط دوباره ارتش سوریه بر هشت منطقه در حومه جنوبی ادلب خبر داد.

طبق این گزارش، نیروهای ارتش سوریه چند منطقه و مزارع مختلف را به دست گرفته و همچنان درحال پیشروی هستند.

المیادین همچنین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش سوریه و روسیه حملاتی را به مواضع تروریست‌ها در ادلب انجام دادند.

از سوی دیگر،  مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه از کشته و مجروح شدن ۹۵ تن از نیروهای ارتش سوریه در پی حمله تروریست‌ها در ادلب خبر داد.

طبق اعلام این مرکز، ۱۷ نظامی سوری در جریان دفع حملات گروه‌های تروریستی به مواضع ارتش سوریه در استان ادلب کشته و ۴۲ تن از آنها نیز مجروح شدند.

در همین راستا، یوری بورینکف، رئیس این مرکز گفت که عناصر تروریستی قصد شکستن خطوط دفاعی ارتش سوریه در دو محور سنحار و "أبو دالی" در حومه ادلب را داشتند.

وی افزود، در جریان این حملات حدود ۲۰۰ تن از عناصر تروریستی نیز کشته و مجروح شدند.

ارتش سوریه پنج‌شنبه و پس از سه ماه آتش‌بس، در راستای آزادسازی استان ادلب عملیات نظامی خود را در جنوب شرقی این استان از سر گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین