|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۸۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در قم شاهد شدت گرفتن بیماری در آبان ماه بودیم اما با اقداماتی پیشگیرانه تا حد زیادی در کنترل بیماری موفق بودیم.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیماری آنفلوآنزا در قم، سه فوتی داشت.

 ابوالفضل قدیر ظهر امروز در سومین جلسه شورای اداری قم در تالار کرامت استانداری قم در مورد کنترل بیماری آنفلوآنزا عنوان کرد: در قم با بحران آنفلوآنزا مواجه نبودیم و به خوبی در سطح استان این بیماری کنترل شد، در حالی که 10 استان در کشور وضعیت بحرانی داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در قم شاهد شدت گرفتن بیماری در آبان ماه بودیم اما با اقداماتی پیشگیرانه تا حد زیادی در کنترل بیماری موفق بودیم.

وی اظهار کرد:در آبان ماه 508 نفر با مراجعه برای تشخیص بیماری بستری شدند که از 503 نفر نمونه‌گیری شد و 41 نفر طبق آزمایشات مبتلاء به آنفلوآنزا بودند.

قدیر تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار بیماری آنفلوآنزا در قم، سه فوتی داشت که در این میان یک نفر کودک بود، البته فوت این بیماران به دلیل بیماری پیش‌ زمینه‌ای گزارش شد.

وی گفت:در جهت کنترل بیماری 2600 دز واکسیناسیون به مراجعه‌کنندگان تزریق و برنامه عملیاتی در مقابله با آنفلوآنزا تدوین شد.

وی با اشاره به اقدامات آموزشی نیز افزود: تشکیل کمپین شست و شوی دست‌ها در آموزش‌وپرورش و توزیع بیش از 2000 بسته آموزشی در مدارس و انجام تبلیغات محیطی از جمله این اقدامات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: با وجود کمبود دارو در کشور موفق به اخذ چند هزار سهمیه دارو برای بیماران شدیم و با ثبت سامانه آنفلوآنزا و احصای به موقع آمار در کنترل بیماری موفق بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: مراجعات زیادی در آذرماه به بیمارستان‌های قم انجام شد که در این ماه در حدود 9000 نفر مراجعه داشتیم و 1079 نفر بستری شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین