|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۹
کد خبر: ۲۸۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
رویدادهای اخیر در عربستان سعودی و رویدادهای اخیر مربوط به اوپک هیچ کدام روی بازار مرتبط با آنها تاثیر چشمگیر یا فوق العاده‌ای نداشته است. ما دیگر در معرض این نوع شوکهای قیمت که سابق بر این قرار داشتیم، نیستیم.
 وزیر انرژی جدید آمریکا در اظهاراتی مدعی شد اوپک دیگر اهمیتی که یک نسل قبل در بازار نفت داشت را ندارد.

به گزارش ایسنا، در سپتامبر تاسیسات نفتی عربستان سعودی هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفت که نیمی از تولید نفت این کشور را فلج کرد. از سوی دیگر اوپک و متحدانش ماه میلادی جاری با کاهش بیشتر تولید نفت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ موافقت کردند.

دن برویت، وزیر انرژی آمریکا گفت: رویدادهای اخیر در عربستان سعودی و رویدادهای اخیر مربوط به اوپک هیچ کدام روی بازار مرتبط با آنها تاثیر چشمگیر یا فوق العاده‌ای نداشته است. ما دیگر در معرض این نوع شوکهای قیمت که سابق بر این قرار داشتیم، نیستیم.

وزیر انرژی جدید آمریکا کندی رشد تولید نفت شیل آمریکا را کم اهمیت و موقتی قلمداد کرد و گفت دوران طلای شیل آمریکا هنوز به سر نیامده است. دن برویت اظهار کرد: رونق شیل کمک کرد آمریکا در سپتامبر به یک صادرکننده بزرگ نفت خام و محصولات نفتی تبدیل شود در حالی که یک دهه پیش، یک واردکننده بزرگ به شمار می‌رفت. حتی اگر روند رشد عرضه نفت شیل در سال میلادی آینده در منطقه پرمیان و نقاط دیگر به دلیل محدودیت هزینه شرکتهای حفاری نفت شیل به تقاضای سرمایه گذارانشان آهسته شود.

برویت که در ابتدای ماه میلادی جاری جانشین ریک پری شد، گفت: بهبود در فناوری حفاری به معنای آن است که شرکتها برای واکنش به نوسانات قیمت نسبت به گذشته آماده‌تر هستند و با توجه به موقعیت آمریکا به عنوان یک تولیدکننده بزرگ، قیمتها نوسان کمتری نسبت به سابق دارند.

وی گفت: یک ریسک برای رشد تولید و صادرات نفت آمریکا مربوط به الیزابت وارن و برنی ساندرز، نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری هستند که قول داده اند حفاری به شیوه شکاف هیدرولیکی را ممنوع کنند. اگر آنها واقعا چنین قصدی داشته باشند با توجه به این که رونق نفت شیل میلیاردها دلار صرفه جویی برای مصرف کنندگان آمریکایی به همراه داشته است، برای اقتصاد آمریکا مخرب خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگرچه مشعل سوزی یک مشکل مانده است اما عدم وجود زیرساخت لازم به این مشکلات کمکی نکرده است. حتی اگر بتوان گازهای استخراج شده در کنار نفت خام را جمع کرد، روشن نیست که چگونه می‌توانیم آنها را به بازار برسانیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین