|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۶
کد خبر: ۲۸۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور پایه بودجه کشور را بر سه حوزه دفاعی، بهداشت و آموزش دانست، خاطر نشان کرد: تاکنون کشور در تاریخ خود به این میزان که در حوزه آموزش و پژوهش هزینه کرده است، بودجه‌ای اختصاص نداده بود.
 معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان این‌که اگر می‌خواهیم به سمت دانشگاه نسل چهارم حرکت کنیم، نمی‌توان دور دانشگاه‌ها را دیوار کشید و یا آموزش‌هایی ارائه‌ دهیم که به درد کارآفرینی نمی‌خورد، گفت: اگر تلاش می‌کنیم که از پژوهش محصول خارج شود، باید بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند.

 سورنا ستاری امروز در بیستمین نمایشگاه هفته پژوهش و هفتمین نمایشگاه تجهیزات ایران‌ ساخت با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در سال ۱۳۹۱ در شورای پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف، گفت: در آن زمان اگر عضو هیات علمی از بیرون قراردادی را پذیرش می‌کرد، از وظیفه خود عدول کرده بود و این جو در اکوسیستم فناوری آن زمان حاکم بوده است.

وی با بیان این‌که ما با پول مردم درس خواندیم تا مشکلات کشور را حل کنیم، اظهار کرد: ما در چنین شرایطی که یک فرصت استثنایی است، باید خودمان را نشان دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور پایه بودجه کشور را بر سه حوزه دفاعی، بهداشت و آموزش دانست، خاطر نشان کرد: تاکنون کشور در تاریخ خود به این میزان که در حوزه آموزش و پژوهش هزینه کرده است، بودجه‌ای اختصاص نداده بود.

ستاری با تاکید بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی در تولید محصولات فناورانه، یادآور شد: اگر می‌خواهیم از فعالیت‌های پژوهشی محصول خارج شود، باید بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند. دولت تنها می‌تواند در زیرساخت پژوهش وارد شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، وظیفه نهادهای آموزشی کشور را تربیت نسلی دانست که قادر به رفع مشکلات کشور باشند و یادآور شد: ما هرگز تصور نمی‌کردیم که روزی قادر باشیم که تجهیزات آزمایشگاهی با قیمت ۱۰ میلیارد تومان را در داخل کشور بسازیم. مردم به این اکوسیستم نوآوری که عمدتا فعالان آن جوانان کمتر از ۳۰ سال هستند، اعتماد دارند.

ستاری با تاکید بر این‌که جهت‌گیری دانشگاه‌ها به خوبی تغییر کرده است، اظهار کرد: رویکرد فعالان عرصه فناوری در این راستا است که اقتصاد مبتنی بر رانت پول نفت، واردات کالا، صادرات نفت خام را تغییر دهد و در این راستا در پنج تا ۶ سال اخیر وزیر علوم همکاری‌های زیادی با ما داشته است.

وی خاطر نشان کرد: ما اگر درباره‌ نسل چهارم دانشگاه صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم به دور از دانشگاه‌ها دیوار بکشیم و یا آموزش‌هایی ارائه دهیم که به درد کارآفرینی نمی‌خورد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به تشکیل ۶ هزار استارتاپ و ۴۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان، خاطر نشان کرد: این اقدامات جبهه مبارزه با اقتصاد نفتی است که بیش از ۱۰۰ سال بر کشور حاکم بوده است و پسندیدن جنس خارجی نشان‌دهنده ترویج فرهنگ اقتصاد نفتی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین