|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۲۸۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
محمد رضا جوادی یگانه عصر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح ویژه برنامه شهرداری تهران برای یلدا برگزار شد گفت: یلدا به عنوان یک آیین کهن می‌بایست پاس داشته شود و بر همین اساس برنامه ریزی‌هایی در خصوص اجرای ویژه برنامه‌های با محوریت یلدا انجام شد.
 معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ویژه برنامه‌های یلدای شهرداری تهران را تشریح کرد.

 محمد رضا جوادی یگانه عصر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح ویژه برنامه شهرداری تهران برای یلدا برگزار شد گفت: یلدا به عنوان یک آیین کهن می‌بایست پاس داشته شود و بر همین اساس برنامه ریزی‌هایی در خصوص اجرای ویژه برنامه‌های با محوریت یلدا انجام شد.

وی با بیان این که تمامی ویژه برنامه‌های یلدا با محوریت خانواده ودر راستای افزایش نشاط خانواده خواهد بود، گفت: سعی کردیم برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که رقیب خانواده‌ها نباشیم و مردم احساس نشاط کنند. به همین دلیل برنامه‌های گسترده‌ای را در سطح مناطق و محلات با شعار "یلدای خانواده" اجرایی خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه فضاسازی و تبلیغات محیطی این ویژه برنامه‌ها توسط سازمان زیباسازی با الهام از نمادهای سنتی یلدا همچون انار، هندوانه و غیره در سطح شهر انجام می‌شود، اظهارکرد: نقاشی‌های برتر کودکان با موضوع خانواده نیز روی بیلبوردهای شهر اکران می‌شود.

وی با بیان این که در روز ۲۷ آذر یلدای همزبان با حضور مهاجران افغان برگزار می‌شود اظهار کرد: کارناوالی نیز در روز یلدا (شنبه) در سطح میادین اصلی برپا می‌شود و این در حالی است که جشنواره سمفونی پاییز در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مورد اجرای برنامه سمفونی پاییز که تا ۳۰آذر ادامه دارد، گفت: تلاش کردیم با ملاحظه عدم آب گرفتگی معابر، برگ‌های پاییزی را در معابر نگه‌داریم تا مردم بتواند از این فضای بانشاطی که ایجاد می‌شود، استفاده کنند.

وی با بیان این که در برنامه‌های یلدای امسال بافت‌های مختلف اجتماعی مناطق شهر را در نظر گرفتیم، گفت: به جای آن که یک ویژه برنامه بزرگ در یک یا چند منطقه محدود داشته باشیم، در تمام مناطق و محلات با محوریت شهرداری منطقه و سراهای محلات جشن یلدای خانواده را برگزار می‌کنیم که هر منطقه با توجه به بافت منطقه‌ای خود می‌تواند ویژه برنامه‌های را طراحی کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری جشن یلدا در آسایشگاه‌ها، سربازخانه‌ها، خوابگاه‌ها و گرمخانه‌ها خبر داد و اظهارکرد: طی هماهنگی‌ که با شرکت مترو انجام شده، یک قطار با تزئینات خاص از ایستگاه کهریزک حرکت کرده است و در حالی که سالمندان این آسایشگاه را به همراه دارد به ایستگاه امام خمینی می‌آیند ودر ویژه برنامه‌های این ایستگاه شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در میادین میوه و تره بار نیز برای اقلام غذایی یلدا تخفیف‌های ویژه در نظر گرفته شده است، گفت: انار با ۵۰ درصد تخفیف و مابقی اقلام با ۴۰ درصد تخفیف ارائه می‌شوند.

جوادی یگانه در مورد فروشگاه شهروند نیز اظهار کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده یک درصد از هر فاکتور فروش شهروند در این مدت به موسسه محک اختصاص می‌یابد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین