|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۸۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
 یک اندیشکده دفاعی دولتی سئول امروز (دوشنبه) گزارش داد، کره‌شمالی ممکن است در صورت متلاشی شدن مذاکرات تسلیحاتی هسته‌ای آن با ایالات متحده، سال آینده به دنبال توسعه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBM) با قابلیت حمل چندین کلاهک باشد.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، موسسه آنالیزهای دفاعی کره (KIDA) در گزارشی از چشم‌انداز امنیتی برای سال آینده اعلام کرد، اگر مذاکرات هسته‌ای از بین برود، انتظار می‌رود پیونگ‌یانگ تلاش‌های خود را برای نشان دادن توانایی‌های تلافی‌جویانه خود برای خنثی‌کردن فشارهای نظامی آمریکا متمرکز کند.

مذاکرات ایالات متحده و کره‌شمالی از زمان شکست دومین اجلاس سران آن‌ها در هانوی در ماه فوریه پیشرفت اندکی داشته است. کره‌شمالی تهدید کرده است در صورتی که آمریکا ضرب‌الاجل پایان سال برای ارائه پیشنهادهای جدید را نادیده بگیرد راهی جز گفت‌وگو در پیش می‌گیرد.

براساس این گزارش، "اگر مذاکرات از بین برود، احتمال آن وجود دارد که مقامات کره‌شمالی بتوانند چنین تلاش‌هایی را برای توسعه موشک‌های بالستیک پرتاب‌شده از زیر دریایی (SLBM) و موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای چند کلاهکی انجام دهند."

گرچه کارشناسان درباره تلاش‌های کره‌شمالی برای ساخت موشک‌های چند منظوره گمانه‌زنی کرده‌اند، اما مقامات دفاعی کره‌جنوبی تاکنون به طور رسمی از چنین امکاناتی یاد نکرده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین