|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۸۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان از محور پرتردد تهران-مشهد به عنوان مهمترین محور ارتباطی استان نام برد و گفت: بیش از 50 درصد کریدور شرق به غرب که از تهران شروع و به مشهد ختم می شود در استان سمنان واقع شده است.
  مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان از تکمیل کریدرهای عبوری شرقی-غربی و شمال-جنوب به‌عنوان یکی از هشت راهبرد اصلی توسعه این استان نام برد و با اشاره به اهمیت آزادراه حرم تا حرم گفت: تکمیل قطعه دوم حرم تا حرم که با طول 114کیلومتر از گرمسار تا سمنان در حال انجام است بالغ بر ۷۲۰‌ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حسین دهقان در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان سمنان اظهار کرد: عملیات احداث دومین قطعه از این آزادراه مهم و پرتردد در حال انجام است و تلاش می شود در زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسد.
این عضو شورای برنامه ریزی استان با اشاره به گسترگی راه‌های ارتباطی در این استان پهناور خاطرنشان کرد: در مجموع طول راه‌های ارتباطی در استان سمنان به بیش از سه هزار و 838 کیلومتر می‌رسد.

وی از راه‌های ارتباطی به‌عنوان یکی از مولفه‌های اصلی توسعه یافتگی در هر استان و کشور نام برد و افزود: استان سمنان در یک موقعیت جغرافیایی ممتاز قرار داشته و شمال و جنوب و شرق و غرب کشور را به هم متصل می‌کند و به دلیل همین موقعیت سوق‌الجیشی است که تکمیل کریدرهای عبوری یکی از راهبردهای محوری توسعه در استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان از محور پرتردد تهران-مشهد به عنوان مهمترین محور ارتباطی استان نام برد و گفت: بیش از 50 درصد کریدور شرق به غرب که از تهران شروع و به مشهد ختم می شود در استان سمنان واقع شده است.

وی با اشاره به تعدد پروژه‌های در حال تکمیل راه‌سازی در این استان خاطرنشان کرد: تعریض یک محور ارتباطی در منطقه ایوانکی(سر دره) به طول ۸ و نیم کیلومتر از جمله اقدامات در خصوص ایمن سازی مسیر در این کریدور است.

دهقان با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح شرقی گرمسار نیز به طول 4.5 کیلومتر با اعتبار ۶۰ هزار میلیون ریال در حال انجام است افزود: امسال ۱۲ هزار میلیون ریال اعتبار به این پروژه راهسازی اختصاص یافته است.

وی عملیات احداث باند دوم آرادان به طول ۲ کیلومتر را از پروژه‌های شهرستان آرادان اعلام و اظهار کرد: علاوه بر این بهسازی تقاطع آرادان به منظور اصلاح هندسی این تقاطع و افزایش سطح ایمنی این مسیر نیز در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با بیان اینکه عملیات باند دوم محور سرخه به سمنان در ضلع جنوبی باند موجود به طول 11.5کیلومتر آغاز شده ادامه داد: این پروژه که در محور تهران-سمنان و با پیشرفت خوبی در حال انجام است به ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاکنون ۸ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

 وی با اشاره به پروژه‌های راهسازی مرکز استان گفت: کنار گذر شمالی سمنان حد فاصل پل مومن آباد تا ‌پل شهید ترحمی در شرق شهرستان سمنان به طول ۱۴ کیلومتر با هدف ساماندهی ورودی ها و خروجی های شمالی، شرقی و غربی شهرستان با احداث ۳ تقاطع غیر همسطح انجام شده که اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال اعتباری نیاز دارد. همچنین تقاطع غیر همسطح شهرک صنعتی سمنان نیز به طول ۲ کیلومتر با هدف ساماندهی وروردی شهرک صنعتی و تسهیل در دسترسی به فرودگاه سمنان از جمله اقدامات این اداره کل در سمنان است.

وی با اشاره به اجرایی شدن قطعه دوم حرم تا حرم گفت: قطعه دوم آزاد راه حرم تا حرم‌ به طول ۱۱۴ کیلومتر از گرمسار تا سمنان در حال اجرا است که بالغ بر ۷۲۰‌ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

دهقان با بیان اینکه احداث محور فیروزکوه به سمنان نیز به طول ۴۹ کیلومتر از دیگر پروژه های حوزه راه و شهرسازی استان است افزود: ۱۲ کیومتر این محور در حال بهره برداری است و از ۳۷ کیلومتر باقی مانده ۱۰ کیلومتر انتهایی پس از ایمن سازی قابل بهره برداری است.

وی از تلاش برای تکمیل مسیر ارتباطی سمنان به معلمان خبر داد و گفت: این محور در بحث کریدور شمال به جنوب در محدوده استان از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وی از احداث کمربندی مهدیشهر و سرخه به عنوان یکی از پروژه‌های این اداره کل نام برد و اضافه کرد: احداث باند دوم سرخه به کوهدشت ،تقاطع محور ارتباطی سمنان- سرخه - فیروزکوه به طول ۶ و نیم کیلومتر، بهسازی و ایمن سازی شهمیرزاد به مهدیشهر و محور دامغان به فولاد محله از دیگر پروژه‌های راه‌سازی در این استان است.

به گزارش ایسنا-قطعه اول آزادراه حرم تا حرم که از قم تا گرمسار ادامه دارد در دولت یازدهم به بهره‌برداری رسیده و قطعه دوم نیز امسال ار گرمسار به سمت سمنان در حال آماده‌سازی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین