|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۸۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
رئیس جمهور الجزایر برگزاری گفت‌وگوی جدی را به معترضان مخالف الجزایر پیشنهاد داد و در ادامه گفت، آماده گفت‌وگوی مستقیم با معترضان و با کسانی است که آنها انتخاب می‌کنند تا ابهامات برطرف شده و زمینه برای ساخت کشوری جدید فراهم شود.
 رئیس جمهور منتخب الجزایر از آغاز رایزنی‌ها پیرامون اصلاح قانون اساسی خبر داد و اعلام کرد، آماده گفت‌وگو با مخالفان برگزاری انتخابات است.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور منتخب الجزایر در نخستین نشست خبری پس از پیروزی خود در انتخابات اعلام کرد، برای اصلاح قانون اساسی و به همه‌پرسی گذاشتن آن، رایزنی‌ها را آغاز خواهد کرد.

وی متعهد شد در نخستین ماه‌های تصدی پست ریاست جمهوری قانون اساسی کشور را اصلاح کرده و به جای اینکه مانند بوتفلیقه آن را در پارلمان به تصویب برساند به همه‌پرسی می‌گذارد.

رئیس جمهور الجزایر برگزاری گفت‌وگوی جدی را به معترضان مخالف الجزایر پیشنهاد داد و در ادامه گفت، آماده گفت‌وگوی مستقیم با معترضان و با کسانی است که آنها انتخاب می‌کنند تا ابهامات برطرف شده و زمینه برای ساخت کشوری جدید فراهم شود.

تبون ۷۴ ساله جانشین عبدالعزیز بوتفلیقه، رییس جمهوری مستعفی این کشور شد. وی از وفاداران بوتفلیقه بود که پیش از طرد شدن از نظام برای مدت کوتاهی به عنوان نخست وزیر انتخاب شد.

رییس جمهوری منتخب الجزایر در این نشست خبری در پاسخ به سوالی در این خصوص که نامزدی وی به منزله ادامه دولت بوتفلیقه است، گفت، ریاست جمهوری بوتفلیقه ادامه نخواهد داشت.

تبون همچنین متعهد شد به منظور جدایی سیاست از مسائل مالی و احیای شفافیت در عملکرد دولت و اعتبار بخشی به آن نزد مردم در قانون تجدیدنظر می‌کند.

وی در ادامه وعده کرد که دولتی را با اکثریت جوانانی که به وی رای داده‌اند، تشکیل خواهد داد و همواره در پی جذب آنها در عرصه سیاسی خواهد بود.

تبون همچنین در این نشست خبری با بیان اینکه برای کاهش هزینه واردات اصلاحاتی را انجام خواهد داد، گفت: طرف‌هایی که در پرونده‌های فساد دست دارند بخشیده نمی‌شوند.

معترضان الجزایر که خواستار پاکسازی کامل سیستم سیاسی این کشور هستند، به این دلیل که نامزدهای شرکت‌کننده در انتخابات از چهره‌های رژیم سابق بوتفلیقه هستند، انتخابات را تحریم کردند و از مجموع ۲۴ میلیون واجد شرایط تنها ۳۹ درصد یعنی نزدیک به ۱۰ میلیون تن در این انتخابات مشارکت داشتند که این میزان در انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ الجزایر پایین‌ترین حد خود محسوب می‌شود.

پس از برگزاری انتخابات الجزایر تظاهرکنندگان در مناطق مختلف این کشور به خصوص پایتخت آن تجمع کرده و شعارهایی از قبیل "انتخابات تقلب است" و "ما رای ندادیم و رییس جمهور شما بر ما حکومت نخواهد کرد" سر دادند و پلاکاردهایی با مضمون "تبون، ریاست جمهوری تو مرده به دنیا آمده است" و "رییس جمهور شما نماینده ما نیست" در دست داشتند و وبلاگ نویسان هم در اشاره به اتهام پسر وی در پرونده قاچاق ۷۰۰ کیلوگرمی کوکائین که همچنان در دست تحقیق است تبون را به سخره گرفته و او را "رییس جمهوری کوکائین" نامیدند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین