|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۸۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
این بیماری بسیار خطرناک بوده و می‌تواند سبب مرگ شود که سردرد، تاری دید، تهوع و استفراغ، افزایش سردرد به دنبال گذاشتن سر روی زمین، تشنج از علائم هشداردهنده این بیماری است که در صورت درمان نشدن، سبب به کما رفتن بیمار و حتی مرگ می‌شود.
  متخصص مغز و اعصاب گفت: عدم درمان بیماری ترومبوز سینوس‌های وریدی سخت شامه (سیاهرگ) سبب مرگ بیمار می‌شود.

شیدا آرش در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بیماری ترومبوز سینوس‌های وریدی سخت شامه، اظهار کرد: کار ترومبوز یا لخته سینوس‌های وریدهای (سیاهرگ) سخت شامه در بدن، تخلیه خون از مغز است.

وی در رابطه با علائم بیماری ترومبوز سینوس‌های وریدی سخت شامه، افزود: این بیماری بسیار خطرناک بوده و می‌تواند سبب مرگ شود که سردرد، تاری دید، تهوع و استفراغ، افزایش سردرد به دنبال گذاشتن سر روی زمین، تشنج از علائم هشداردهنده این بیماری است که در صورت درمان نشدن، سبب به کما رفتن بیمار و حتی مرگ می‌شود.

این مسئول در رابطه با مواردی که فرد را مستعد این بیماری می‌کند، تصریح کرد: افزایش انعقادپذیری عروق مانند مشکلات ژنتیکی و عدم استفاده از مایعات (مانند روزه‌داری) و استفاده از هورمون‌های استروژنی و بیماری‌های التهابی عروق است.

متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه مصرف خودسرانه بانوان از قرص‌های ضدبارداری در ماه رمضان و سفرهای زیارتی برای عبادت کامل خداوند، خطر ابتلا به این بیماری و مرگ ناشی از آن را همراه خواهد داشت، ادامه داد: در این افراد خطر خونریزی، تشنج، از بین رفتن سلول‌های مغزی و به کما رفتن و در نهایت مرگ وجود دارد.

آرش ادامه داد: توصیه می‌شود هرگز برای جلوگیری از عادت ماهیانه در ماه‌های رمضان و مسافرت‌های زیارتی (شهرهای گرم) که مایع کافی به بدن نمی‌رسد، از مصرف خودسرانه این قرص پرهیز کنید.

وی افزود: در دوران بارداری بلافاصله بعد از زایمان نیز ریسک ابتلا به این بیماری بالا بوده و داشتن سردرد در این دوران و ایام پس از زایمان را نیز باید جدی گرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه آقایان نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند، خاطرنشان کرد: مردانی که سردردهای مقاوم بر درمان به همراه تاری دید، دوبینی، تهوع و استفراغ دارند هرچه سریع‌تر باید به متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) برای درمان خود مراجعه کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین