|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۸۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
اورسجی بابیان اینکه بر اساس قانون، ۱۰ درصد از کل بودجه فدراسیون متعلق به هیات‌های ورزشی است گفت: تا سال ۹۵، این مبلغ توسط فدراسیون برای هیات‌ها واریز می‌شد ولی از سال ۹۶ به بعد، این مبلغ به‌صورت مستقیم توسط وزارتخانه‌ها برای هیات‌های ورزشی در استان‌ها واریز می‌شود.
  رییس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران بابیان این‌که بهترین و شاخص‌ترین قهرمانان کبدی از مناطق روستایی کشور هستند، گفت: کبدی به‌سرعت در حال گسترش است و به‌زودی این رشته در روستاهای کشور توسعه می‌یابد.

عباس اورسجی روز دوشنبه در مجمع سالیانه هیات کبدی قم در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان قم، بابیان اینکه کبدی راه خود را به‌عنوان رشته‌ای ممتاز در کشور پیداکرده است، ادامه داد: آموزش، توسعه همگانی در شهرها و بخش‌های کشور، استعدادیابی، جذب حامی مالی، کسب کرسی‌های بین‌المللی و تثبیت جایگاه قهرمانی ایران ازجمله راهبردهای فدراسیون کبدی است.

وی، ‌تعامل ایجادشده میان فدراسیون کبدی و وزارت آموزش‌وپرورش را نقطه عطفی برای توسعه این رشته ورزشی دانست و تاکید کرد: وزارت آموزش‌وپرورش، فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی را ملزم به فعالیت در کبدی و فعال‌سازی این رشته در مدارس کشور کرد که این موضوع دستاوردهای بسیار زیادی برای این رشته طی سال‌های اخیر داشته است.

اورسجی ادامه داد: باوجوداینکه سیاست آموزش‌وپرورش حمایت از ورزش‌های کم‌هزینه است ولی بااین‌وجود به دلیل اهمیت این رشته ورزشی، فعالیت کبدی در مدارس کشور به‌سرعت در حال گسترش است.

وی، حضور حدود ۶۰ تیم دانش‌آموزی از سراسر کشور در مسابقات ورزشی آموزش‌وپرورش را نقطه عطفی برای کبدی دانست و گفت: مسابقات کبدی دانش‌آموزی سال گذشته در ۴۰۰ شهرستان برگزار شد و برگزیده این تیم‌ها در مسابقات کشوری شرکت کرد که این موفقیتی بزرگی برای کبدی کشور بود.

اورسجی بابیان اینکه بر اساس قانون، ۱۰ درصد از کل بودجه فدراسیون متعلق به هیات‌های ورزشی است گفت: تا سال ۹۵، این مبلغ توسط فدراسیون برای هیات‌ها واریز می‌شد ولی از سال ۹۶ به بعد، این مبلغ به‌صورت مستقیم توسط وزارتخانه‌ها برای هیات‌های ورزشی در استان‌ها واریز می‌شود.

وی بابیان اینکه سال گذشته ۱۳ مرحله اردوی تیم ملی در کشور برگزار شد که بخش زیادی از آن در استان‌های مختلف ترتیب یافته است، افزود: برای کاهش هزینه‌های فدراسیون، از ظرفیت و همکاری دستگاه‌های مختلف در استان‌ها استفاده‌شده است که این موضوع باید الگویی برای هیات‌ها در کشور باشد.

رییس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همکاری و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف و جذب حامی مالی ازجمله اقدام‌هایی است که هیات‌های کبدی برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنند.

وی کبدی را ازجمله ورزش‌های بومی و محلی کشور دانست و افزود: اهتمام به توسعه این رشته ورزشی در مناطق تابعه باید به‌عنوان یک اولویت مهم در دستور کار هیات‌های کبدی باشد.

اورسجی بابیان اینکه کبدی در حال پیدا کردن جایگاه خود در میان ورزش‌های شاخص کشور است، ادامه داد: طرح آمایش کبدی به‌منظور توجه و شناسایی ظرفیت استان‌های مختلف در این رشته در دستور کار این فدراسیون است تا از استان‌های پیشتاز کبدی حمایت‌های جدی‌تری شود.

رییس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران افزود: متاسفانه مطلع شدیم که رشته کبدی از مسابقه استعدادهای ورزشی آموزش‌وپرورش در سال جاری حذف شد که با پیگیری‌های فراوان انجام‌شده، بار دیگر کبدی به مسابقه‌های آموزش‌وپرورش بازگشت و این اتفاق در ماه‌های آینده رخ خواهد داد.

اورسجی، افزود: با توجه به ظرفیت‌های قم، توقع فدراسیون از هیات کبدی این استان، توسعه ورزش همگانی و افزایش تعداد بیمه‌شدگان به یک هزار تن تا پایان امسال است.

اورسجی با تاکید بر استعدادیابی و تمرکز به توسعه کبدی در رده‌های پایه اظهار داشت: افزایش دوره‌های آموزشی، توجه به ظرفیت آموزش‌وپرورش، شهرداری، هلال‌احمر و دانشگاه‌ها، برگزاری جشنواره‌ها و همچنین توسعه ورزش همگانی و ورزش بانوان ازجمله اولویت‌هایی است که هیات‌های کبدی باید به آن توجه کنند.

هم‌اکنون بالغ‌بر ۳۰۰ ورزشکار بیمه‌شده ذیل هیات کبدی قم مشغول فعالیت است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین