|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۸۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
دولت در گزارش خود اشتباهاتی را که در جریان تظاهرات رخ داده و استفاده مفرط از زور علیه تظاهرکنندگان را ذکر کرد و تحقیقات و تدابیر قضایی درباره این موضوع درحال انجام است. دولت تصمیم قاطعی را درباره منحصر کردن سلاح به دست دولت اتخاذ کرد.
 نخست‌وزیر مستعفی عراق در دیدار با سفرای کشورهای اروپایی بار دیگر بر خواسته خود مبنی بر تشکیل دولت جدیدی با اختیارات کامل تاکید کرد.

 به نقل از روزنامه رأی الیوم، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق در دیدار با سفرای اتحادیه اروپا در بغداد گفت: ما به روابط شراکت و همکاری با اتحادیه اروپا افتخار می‌کنیم. عراق به اصول حقوق بشر از جمله حمایت از حق تظاهرات مسالمت‌آمیز و حق زندگی و کار و تحصیل پایبند است.

عبدالمهدی تأکید کرد: دولت در گزارش خود اشتباهاتی را که در جریان تظاهرات رخ داده و استفاده مفرط از زور علیه تظاهرکنندگان را ذکر کرد و تحقیقات و تدابیر قضایی درباره این موضوع درحال انجام است. دولت تصمیم قاطعی را درباره منحصر کردن سلاح به دست دولت اتخاذ کرد.

عبدالمهدی گفت: آنچه مایه تأسف ماست اقدامات خرابکارانه و به آتش کشیدن نهادهای دولتی و مراکز پلیس، مکان‌های مذهبی و کنسولگری‌ها و منازل شهروندان است. وظیفه نیروهای امنیتی این است که جان شهروندان و امنیت و ثبات در سرتاسر کشور را حفظ کنند.

وی تأکید کرد: عراق نقش بزرگی در مبارزه با تروریسم داشت و مردم بهای جنگ علیه داعش را در اوضاع اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خود می‌پردازند.

عبدالمهدی گفت: بار دیگر از پارلمان و گروه‌های سیاسی می‌خواهم دولت جدیدی با اختیارات کامل تشکیل دهند. من تمایلی ندارم که مدت فعالیت دولت موقت طولانی شود.

سفرای اتحادیه اروپا نیز تأکید کردند که از عراق به عنوان یک کشور دموکراتیک که الگوی مهمی در خاورمیانه است حمایت می‌کنند و این اتحادیه عراق را شریک خود می‌داند.

آن‌ها از حمله خرابکاران و اغتشاش طلبان به تظاهرکنندگان عراقی ابراز نگرانی و بر اهمیت حفاظت از معترضان و نیروهای امنیتی تأکید کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین