|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۱
کد خبر: ۲۸۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌تواند کد دستوری را به نیروهای موشکی استراتژیک برای استفاده از سلاح اتمی در هر زمانی ارسال کند.
 تلویزیون دولتی روسیه برای نخستین بار تصویری از کیف رئیس جمهور این کشور را نشان داد که می‌تواند شامل دکمه‌ای باشد که در صورت بروز جنگ سوم جهانی از آن استفاده شود.

به نقل از وبسایت انگلیسی میرر، این تصویر که نخستین بار توسط تلویزیون دولتی زوزدا روسیه پخش شد یک "چگت" یا کیف هسته‌ای است که شامل یک کد کلیدی شخصی شده یا یک فلش کارت است و به صورت ۲۴ ساعته و هر روز هفته تحت نظر می‌باشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌تواند کد دستوری را به نیروهای موشکی استراتژیک برای استفاده از سلاح اتمی در هر زمانی ارسال کند.

در مجموع سه کیف به اندازه لپ تاپ وجود دارد که به پوتین و دو تن از مقام‌های عالی رتبه روسیه اجازه می‌دهد تا حمله اتمی را عملیاتی و اجرایی کنند.

این وسیله یکسری عدد در مرکز و چهار دکمه بزرگ در زیر و یک دکمه سفید دارد که گفته می‌شود دکمه راه اندازی است.

به گفته اتومیک هریتج، همچنین این یک سیستم سه گانه است که به دستور پوتین و دو مقام ارشد دیگر برای انجام یک حمله اتمی نیاز دارد.

این چگت با "توپ فوتبال هسته‌ای" دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا(کیف اتمی همراه ترامپ) قابل مقایسه است که شامل کدهای پرتابی برای تسلیحات اتمی ایالات متحده است.

اما توپ فوتبال اتمی، دکمه پرتاب ندارد و بجای آن دارای کدهای فرمانی است که رئیس جمهوری می‌تواند آن را به پنتاگون ارائه کند.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین