|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۸۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
مهندس علی‌بن‌سیف المقبالی افزود: گارد ساحلی جزئی از ساختار پلیس عمان است که شامل گمرکات، روادید، گذرنامه، مواد مخدر، یگان ویژه، امنیت اماکن و فرودگاه ها و موارد امنیتی تحت نظارت پلیس را بر عهده دارد و تابع پادشاه عمان است، گارد ساحلی جزئی از پلیس و همچنین کمیته های سیاسی و نظامی است.
  فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در چند سال اخیر تهدیدات در حوزه مرزهای ایران و عمان محدود شده و خوشبختانه هیچ‌گونه ناامنی در مرزهای مشترک دو کشور وجود ندارد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا با مهندس علی بن سیف المقبالی فرمانده گارد ساحلی  عمان به منظور تحکیم روابط مرزی با کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس و دریای عمان در تهران دیدار وگفت وگو کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اظهار خوشحالی از دیدار با هیات عمانی گفت: با ۱۵ کشور همسایه هستیم و یکی از آن کشورها، عمان است؛ خوشبختانه روابط ایران با عمان در سطح خوبی قرار دارد و ۶۷۱ کیلومتر مرز مشترک با این کشور مرز مودت و دوستی است.

سردار رضایی ادامه داد: در چند سال اخیر تهدیدات در حوزه مرزهای دو کشور محدود شده و خوشبختانه هیچ گونه ناامنی در مرزهای مشترک نداریم.

وی با بیان وظایف نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بخشی از کارهای اجرایی بر عهده نیروی انتظامی است که بخشی پلیسی و بخشی نظامی و دفاعی است. نیروی انتظامی تحت هدایت فرماندهی معظم کل قوا، مسئولیت حراست از فرودگاه‌ها و شهرها، جاده‌ها و مرزها را بر عهده دارد.

سردار رضایی تصریح کرد: مرزبانی در ایران متفاوت‌تر از سایر کشورها است، به جهت اینکه با تهدیداتی مثل قاچاق مواد مواد مخدر روبرو است ما به نیابت از کل منطقه از جمله عمان در مقابل قاچاق و ترانزیت مواد مخدر ایستادگی می کنیم.

وی با اشاره به کشفیات انواع مواد مخدر در هشت ماه گذشته عنوان کرد: در این مدت نسبت به سال قبل بیش از ۵۰ درصد کشفیات مواد مخدر داشتیم که قریب بر ۶۴ تن رسیده است.

سردار رضایی با بیان اینکه آمریکا تولید مواد مخدر را از ۲۰ سال گذشته به ۵۰ برابر در افغانستان افزایش داده، گفت: در حوزه چابهار، کشفیات مواد مخدر داشتیم که این موضوع مهم را باید به گوش امت بزرگ عمان برسانید که ایران در مقابل مواد افیونی با قدرت ایستاده است.

این مقام عالی در مرزبانی ناجا با تأکید بر اینکه امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه تأمین شود، افزود: در طول تاریخ روابط ملت های منطقه بسیار عالی بوده و تجار و صیادان ارتباطات قوی و تاریخی داشتند که استمرار این موضوع، خواست ملت‌های منطقه است که باید همراه با امنیت و آرامش باشد.

وی تأکید کرد: در دیداری که با تجار کشورهای مختلف در جنوب ایران داشتم، دغدغه آنها حفظ آرامش منطقه بود و اعلام کردند حضور نامشروع ناوگان کشورهای استکباری را که امنیت منطقه را مختل می‌کند، نمی‌پسندند.

سردار رضایی، مرزبانی را مسئول استیفای حقوق مرزنشینان دانست و گفت: مرزبانی در هر کشور جایگاه حقوقی دارد و باید علاوه بر حراست و حفاظت از کیان، از حقوق مرزنشینان نیز دفاع کند و آرامش را برای آنها به ارمغان بیاورد و در محافل سیاسی و سازمان ملل، آن را پیگیری کند.

فرمانده مرزبانی ناجا به فتنه موادمخدر و مسیر انتقال آن از خشکی به دریا اشاره کرد و گفت: با توجه به کنترل مرزهای خشکی ایران، مسیر انتقال مواد افیونی از خشکی به سمت دریا انتقال پیدا کرده که ضرورت دارد نشست‌های مشترکی بین ایران، قطر، عمان و امارات برگزار و این موضوع مدیریت شود.

 وی افزود: در آینده نزدیک، سفری به پاکستان خواهیم داشت و نشستی با آژانس دریایی این کشور داریم که یکی از موضوعات مطروحه، مدیریت مشترک دوجانبه در حوزه دریا است.

سردار رضایی با بیان اینکه آمادگی داریم نشست سه جانبه با حضور ایران، عمان و پاکستان برگزار کنیم، تصریح کرد: این نشست می‌تواند تعاملات ما را تعریف کرده و خیلی از اتفاقات در دریا را مدیریت و از جرایم پیشگیری کند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به ارتباط و تعاملات مطلوب مرزبانان دو کشور گفت: ارتباطات به شکل مطلوبی برقرار است و از این موضوع خرسندیم، تجربه نشان می‌دهد روابط دوستانه، آرام بخش منطقه بوده و می تواند مودت و دوستی را ارتقاء دهد.

وی با بیان اینکه مردم حضور نامشروع استکبار در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را نمی پذیرند، خاطرنشان کرد: در حوزه تعاملات، هیچ محدودیتی با کشور دوست و همسایه عمان نداریم و آرزوی امنیت و آرامش را برای کشور و امت عمان داریم.

از اقدامات ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر مطلع هستیم

فرمانده گارد ساحلی عمان نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از دیدار با فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: با کمیته اقتصادی عمان به عنوان نماینده کل پلیس عمان به ایران سفر کرده‌ام.

مهندس علی‌بن‌سیف المقبالی افزود: گارد ساحلی جزئی از ساختار پلیس عمان است که شامل گمرکات، روادید، گذرنامه، مواد مخدر، یگان ویژه، امنیت اماکن و فرودگاه ها و موارد امنیتی تحت نظارت پلیس را بر عهده دارد و تابع پادشاه عمان است، گارد ساحلی جزئی از پلیس و همچنین کمیته های سیاسی و نظامی است.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم میزبان شما در عمان باشیم، گفت: از اقدامات ایران در امر مبارزه با موادمخدر مطلع هستیم و می دانیم بخش عمده از قاچاق مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی ایران کشف می‌شود.

المقبالی با اشاره به نشست سه جانبه ایران، پاکستان و عمان خاطرنشان کرد: علاقه زیادی به برگزاری این نشست داریم و امیدواریم این امور روز به روز قوی تر شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین