|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۸۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
مطابق قانون به کارگیری سلاح در موارد ضروری، مأموران انتظامی برای ایجاد نظم و کنترل شورش و ناآرامی‌هایی که بدون به کارگیری سلاح قابل مهار نیست، باید قبل از به کارگیری سلاح، از وسایل دیگری استفاده کرده و اگر این اقدام مؤثر واقع نشد، تصمیمات دیگر بگیرند. همچنین مأموران باید با اخلالگران نسبت به بکارگیری سلاح اتمام حجت کرده باشند.
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا وزیر کشور مسئولیت اظهارات فرماندار شهر قدس را می‌پذیرد که دستور تیراندازی مستقیم به معترضان را داده بود.

 محمود صادقی در  جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با ابراز تأسف از حوادث آبان ماه و عرض تسلیت به خانواده جانباختگان این حوادث، گفت: اجرای سریع دستور رهبری برای بررسی دقیق ریشه‌ها، عوامل و دلایل بروز ناآرامی‌ها و رسیدگی به وضعیت جانباختگان و خانواده‌های داغدار آنها ضروری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون، تمامی مسئولانی که در این تصمیم‌گیری نابهنگام و اجرای غافلگیرانه و غیرمدبرانه نقش داشته‌اند و همچنین تمامی آمران و مباشران ریختن خون بی‌گناهان باید پاسخگوی این خون‌ها و آسیب‌های جانی و مالی مردم باشند.

وی ادامه داد: مطابق قانون به کارگیری سلاح در موارد ضروری، مأموران انتظامی برای ایجاد نظم و کنترل شورش و ناآرامی‌هایی که بدون به کارگیری سلاح قابل مهار نیست، باید قبل از به کارگیری سلاح، از وسایل دیگری استفاده کرده و اگر این اقدام مؤثر واقع نشد، تصمیمات دیگر بگیرند. همچنین مأموران باید با اخلالگران نسبت به بکارگیری سلاح اتمام حجت کرده باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر کشور باید پاسخ دهد که چرا به حافظان نظم و امنیت آموزش لازم و تجهیزات مورد نیاز برای کنترل مسالمت آمیز ناآرامی‌ها داده نشده است. چه کسی مسئول این خونریزی‌ها است؟ آیا وزیر کشور مسئولیت اظهارات فرماندار شهر قدس را می‌پذیرد که دستور تیراندازی مستقیم به معترضان را داده بود. در اینجا باید اعلام کنم که جبران خسارت‌های مالی وارده به مردم و جبران خسارت‌های سنگین کسب و کارهای اینترنتی بسیار ضروری است.

صادقی ادامه داد: در چند روز اخیر پایتخت بار دیگر با مشکلاتی از جمله آلودگی هوا و انتشار بوی نامطبوع مواجه بوده که استاندار تهران باید ضمن بررسی منشأ این آلودگی‌ها به سرعت این مسائل را پیگیری کند.

 

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین