|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۸۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
این همه پول در این مملکت است. ویدئوچک هم باید در فوتبال ایران درست شود تا این حرف و حدیث‌ها نباشد. دستمزد داوران را ببینید. آقای نصیرزاده حرف قشنگی زد و گفت که یک داور را پیدا می‌کنید که طلافروشی و رستوران داشته‌ باشد؟ با این دریافتی کم واقعا شرایط سخت است.
 سرمربی سپاهان در مورد تقابل با شهر خودرو و شرایط تیمش صحبت کرد.

 امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با شهرخودرو در هفته چهاردهم لیگ برتر گفت: باید از باشگاه معرفتی، فرهنگی‌ و ورزشی شهرخودرو تشکر ویژه‌ای داشته‌باشم. سه روز است که میزبانی فوق‌العاده‌ای از ما داشته‌اند. از حمیداوی، سرآسیایی و گل‌محمدی ممنون هستم. همه جور امکانات تمرینی را در روزهای گذشته در اختیار ما قرار گرفت.

سرمربی سپاهان درباره بیانیه نساجی خطاب به مسعود تابش، مدیرعامل این باشگاه گفت: در این رابطه با صنیعی‌فر، مالک نساجی صحبت کردم که گفت او در جریان نیستم اما ساعاتی بعد تماس گرفت و گفت تابش حرف دل ما تیم‌های شهرستانی را زده و احترام در ورزش مهم است. تابش حرف بدی نزده و گفت که استان زیبای مازندران باید از امکانات بهتری برخوردار باشد.

قلعه‌نویی درباره بازی با شهرخودرو گفت: با تیمی بازی داریم که مثل سپاهان نگرشی زیبا به فوتبال دارد. کیفیت زمین اجازه می‌دهد که دو تیم بازی زیبایی به نمایش بگذارند. سپاهان و شهرخودرو، همیشه فوتبال زیبایی در برابر هم به نمایش می‌گذارند. در لیگ قبل هم شرایط خوبی در جدول داشتیم و این موضوع برای برخی خوشایند نیست. امیدوارم بازی زیبایی را شاهد باشیم.

سرمربی سپاهان افزود: آنها به دنبال مالکیت توپ، به ویژه در خط هافبک هستند. اگر بتوانیم ارتباط بین خطوط آنها را قطع کنیم، به برتری می‌رسیم. اکبر صادقی بازیکن محوری این تیم است. در بازی قبل هم بدشانس بودیم و توپ‌ها توی گل نرفت. البته شانس آوردیم که توپ نساجی هم در دقایق آخر گل نشد، وگرنه می‌باختیم.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله بتوانیم شرایطمان را بهتر کنیم. طی  یک سال و نیم اخیر توانستیم خوب کار کنیم، شاید عدالت در مورد ما اتفاق نیفتاده اما اعتماد به نفس به تیم بازگشته و به آینده امیدوار هستیم.

قلعه‌نویی در مورد مصدومان تیمش گفت: رباط پورقاز در زمین نساجی پاره شد. این مشکل را در اصفهان هم داریم، در اصفهان هم مصدومان زیادی دادیم. تابش به زمین نقش جهان و زیرسازی نامناسبش اشاره کرد. با این حال سعید آقایی، مرتضی منصوری و ولادمیر کومان به این بازی رسیدند. تنها دغدغه ما عزت‌الله پورقاز است که متاسفانه شرایطش مناسب نیست و رباطش پاره شده است. نقی‌زاده هم با پارگی رباط مصدوم شد. ۹۰ درصد از مصدومیت بازیکنان ما مربوط به زمین نقش جهان است.

سرمربی سپاهان درباره وضعیت نامناسب نیمکت تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: من نباید صحبت کنم زیرا نه پیشکسوت هستم نه باتجربه. باید دعا کنیم تیم امید به المپیک و بزرگسالان هم به جام جهانی بروند. شکست از عراق و بحرین هدیه خدا بود و باید از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: من جزو گزینه‌های هدایت تیم ملی نیستم اما برای هر کسی که سرمربی شود، آرزوی موفقیت می‌کنم. دوستان به خاطر مصاحبه یک سال و نیم قبل، با من ضدیت شدیدی دارند و من را جزو گزینه‌های مربیگری این تیم در نظر ندارند.

قلعه‌نویی درباره اشکالات فدراسیون فوتبال هم اظهار کرد: در مملکت ما، برنامه‌محوری موضوع مهمی نیست. تصمیم برای افزایش بنزین و رفتارهای اخیر را ببینید که چه بر سر مملکت آورد. هر کسی هم صحبت می‌کند می‌گوید بی‌خبر بودم.

وی تاکید کرد: همه چیز باید به هم بیاید. آن سال‌ها به من حمله می‌کردند چون می‌گفتم مدیر صنعتی باید در صنعت باشد، مدیر نظامی در جای خود باشد و فوتبالی‌ها پای کار فوتبال باشند اما متاسفانه این‌طور نیست. ببینید رسانه ملی چه افرادی را می‌آورد که در مورد فوتبال صحبت کنند.

سرمربی سپاهان اذعان کرد: در سطوح مختلف کشور، مشکل داریم و فقط چسبیدیم که فوتبال درست شود. مگر می‌شود؟ باید همه چیز شبیه به هم باشد. اگر فوتبال دست فوتبالی‌ها بود، قطعا برنامه‌محوری جایگزین شرایط فعلی می‌شد. امروز ابومسلم، راه‌آهن، استقلال اهواز، ملوان، هما، نفت و پاس تهران، کجا هستند؟

قلعه نویی گفت: قانون نباید متکی به شخص باشد. فلان مدیرکل گفته فوتبال چیست جمعش کنید! نتیجه همین جمله، تعطیلی تیم هما، بانک ملی و ... شده است. شرایط ملوان را ببینید. ملوانی را که فینالیست حذفی می‌شد و جلوی ۸۰ هزار نفر قهرمان می‌شد، امروز چه بر سرش آورده‌اند؟ حرف هم که می‌زنیم، متاسفانه برچسب می‌زنند.

قلعه‌نویی درباره شرایط سپاهان گفت: سال قبل می‌توانستیم دو جام بیاوریم اما متاسفانه نشد، امسال اما می‌خواهیم ان‌شاءالله به جام برسیم. سپاهان می‌تواند الگوی خوبی برای فوتبال ایران باشد. بودجه باشگاه سپاهان با ۳۰۰۰ ورزشکار حرفه‌ای، نزدیک ۹۰ میلیارد تومان است و در ۹۷ رشته مختلف فعال است. شرایطمان خوشبختانه خوب است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی ۹۰ اتفاق خوبی برای فوتبال ایران بوده‌ گفت: فردوسی‌پور سرمایه این مملکت است. خیلی جاها از او انتقاد کردم. عادل راهی را که از ابتدا داشت، رها کرد و به مسائل دیگری پرداخت اما نباید به این راحتی از سرمایه‌هایی که برایشان هزینه شده بگذریم. ایشان هم انسان سالم و هم تحصیل‌کرده‌ است.

سرمربی سپاهان با اشاره به کیفیت بالای شهرخودرو یادآور شد: سال گذشته در مصاف با شهرخودرو، اذیت شدیم و تنها دیداری بود که شانس آوردیم نباختیم. البته پنالتی اشتباهی برای حریف گرفتند و باعث شدند که تحت فشار قرار بگیریم. جو هم به خاطر حساسیت بازی به شکل نامتعارفی به حاشیه رفت که حمیداوی بعد از بازی حتی گفت این‌ها با ما نبودند.

قلعه نویی درباره عملکرد داوران و نظرات کارشناسان گفت: امام حسین (ع) گفته است آزاده باشید. از کارشناسان محترم می‌خواهم که از فضای مجازی نترسند و حرف حق را بزنند.

سرمربی سپاهان تاکید کرد: داوران ما کیفیت فنی خوبی دارند اما امکانات خوبی نداریم. در تورنمنت‌های بزرگ جهان مثل جام جهانی، داوران دارای امکانات باز هم مجبور می‌شوند بارها به ویدئوچک مراجعه کنند. داوران ایرانی حق اشتباه دارند اما این هجمه‌ای که روی داوران است، ناعادلانه است. برای یک خطای هند، یک هفته کل مملکت را بسیج می‌کنند. ما هم از داوری سود برده‌ایم، هم ضرر کرده‌ایم. در مصاف با سایپا و پارس جنوبی چهار امتیاز را از دست دادیم. اینکه بخواهیم تیم‌های شهرستانی را به گوشه رینگ ببریم، قشنگ نیست.

وی ادامه داد: این همه پول در این مملکت است. ویدئوچک هم باید در فوتبال ایران درست شود تا این حرف و حدیث‌ها نباشد. دستمزد داوران را ببینید. آقای نصیرزاده حرف قشنگی زد و گفت که یک داور را پیدا می‌کنید که طلافروشی و رستوران داشته‌ باشد؟ با این دریافتی کم واقعا شرایط سخت است.

قلعه‌نویی با اشاره به مهاجرت علیرضا فغانی به استرالیا گفت: فغانی به استرالیا رفته است. ببینید چند بار به ویدئوچک مراجعه کرده است. امکانات، لازمه داوری کم‌اشتباه است. از آن طرف فشار روی داور زیاد می‌شود و از این طرف، منِ مربی هم تا مرز سکته می‌روم. تماشاگر به امید موفقیت تیمش زندگی می‌کند، خود فوتبال، نفس و ذاتش لذت است. تیمی می‌برد و تیمی می‌بازد. منچستر بعد از فرگوسن، چند سال است موفق نمی‌شود اما می‌بینید که بلیت‌ها باز هم فروخته می‌شوند. هوادار فارغ از نتیجه، هوادار است. امیدوارم فرهنگ فضای مجازی را به دست آوریم. بی‌فرهنگی در فضای مجازی برای کشور ما سم است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین