|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۲۸۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
مقامات فرانسه در سال ۲۰۱۴ تحقیق درخصوص ثروت رفعت اسد که ده‌ها میلیون یورو تخمین زده شده است را آغاز کردند؛ سپس دادگاه فرانسه در سال ۲۰۱۷ تصمیم به مصادره املاک و مستغلات وی در این کشور گرفت.
 محاکمه عموی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه فردا (دوشنبه) در پاریس به اتهام "فساد"، "کلاهبرداری" و"ثروت غیرقانونی"، آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، کانال "فرانس ۲۴" به نقل از وکلای مدافع رفعت اسد، عموی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد که رفعت اسد مقیم انگلیس به دلایل پزشکی فردا (دوشنبه) در جلسه دادگاه حضور نخواهد یافت.

محاکمه رفعت اسد تا (۱۸ دسامبر) مصادف با ۲۷ آذر ماه ادامه می‌یابد. وی متهم به "پولشویی"، "ایجاد امپراتوری املاک و مستغلات در پاریس به ارزش ۹ میلیون یورو از طریق کلاهبرداری"، "اختلاس اموال عمومی سوریه بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۶" است اما رفعت اسد این اتهامات را رد کرده است.

قاضی فرانسوی در ماه آوریل گذشته دستور محاکمه رفعت اسد را به اتهام "کلاهبرداری، کسب درآمد غیرقانونی، املاک و مستغلاتی به ارزش ۹۰ میلیون یورو و نیز اختلاس اموال عمومی" صادر کرد.

مقامات فرانسه در سال ۲۰۱۴ تحقیق درخصوص ثروت رفعت اسد که ده‌ها میلیون یورو تخمین زده شده است را آغاز کردند؛ سپس دادگاه فرانسه در سال ۲۰۱۷ تصمیم به مصادره املاک و مستغلات وی در این کشور گرفت.

در سال ۲۰۱۸ املاک عموی بشار اسد در اسپانیا که بیش از ۶۰۰ میلیون یورو است، نیز مصادره شد.

عموی بشار اسد که به عنوان فرمانده نظامی سابق به دلیل سرکوب شورشی در سال ۱۹۸۲ علیه حافظ اسد، پدر بشار اسد مورد سرزنش قرار می‌گیرد اما در سال ۱۹۸۴ بعد از نزاع بر سر قدرت در مورد اینکه چه کسی جایگزین برادر بزرگش حافظ شود، علیه دولت کودتا کرد در حال حاضر بین فرانسه و انگلیس در تبعید به سر می‌برد.

او پس از مهاجرت به اروپا ملک‌های زیادی در فرانسه، اسپانیا و انگلیس خرید اما اموالش پس از چهار سال تحقیقات ضبط شد و هم‌اکنون در فرانسه با اتهام فساد روبه‌رو است.

دو سال قبل رفعت به دلیل اتهام فساد و پولشویی تحت تحقیقات قرار گرفت و مسؤولان فرانسوی دارایی او معادل بیش از ۶۰۰ میلیون یورو را مصادره کردند.

رفعت اسد همچنین مالک عمارت گرجی نزدیک پارک لین در مرکز لندن و همچنین خانه‌هایی در فرانسه و اسپانیاست.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین