|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۲۸۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
ورنر هرتسوگ فیلمساز مشهور آلمانی نیز با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری تجلیل شد. ویم وندرس این جایزه را به هرتسوگ اهدا و از این فیلمساز به عنوان یک «نابغه» یاد کرد.
 سی و دومین دوره جوایز فیلم اروپا جایزه اصلی خود را به «سوگلی» ساخته یورگوس لانتیموس داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «سوگلی» ساخته یورگوس لانتیموس برنده جایزه بهترین فیلم، بهترین کمدی و بهترین بازیگر زن برای اولیویا کولمن از جوایز فیلم اروپا ۲۰۱۹ شد.

اولیویا کولمن پیشتر جایزه اسکار را برای تصویر ملکه «آن» در همین فیلم به دست آورده بود.

«سوگلی» بیشترین نامزدی را در نامزدهای این دوره جوایز اروپا کسب کرده بود و در کنار «درد و افتخار» پدرو المادوار، «خائن» مارکو بلوچیو و «یک افسر و یک جاسوس» رومن پولانسکی از بزرگ‌ترین امیدداران این دوره جوایز بود.

تراژی‌کمدی «سوگلی» چهار جایزه دیگر هم برد که شامل فیلمبرداری، تدوین، طراحی لباس و طراحی چهره بود.

«درد و افتخار» موفق شد تا جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی آنتونیو باندراس دریافت کند. این بازیگر در جشنواره کن امسال نیز برای همین فیلم به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شده بود.

درام پلیسی خشونت بار «بینوایان» ساخته لادج لی که در جشنواره کن موفق شد تا جایزه ویژه داوری را دریافت کند و اکنون به عنوان نماینده فرانسه در رقابت اسکار حضور دارد، جایزه بخش دیسکاوری اروپا را دریافت کرد.

در عین حال «پرتره بانو در آتش» ساخته سلین سیاما  جایزه فیلمنامه اروپا را از آن خود کرد. این فیلم همین جایزه را از جشنواره کن هم گرفته بود.

«جنگ سرد» پاول پاولیکوفسکی که رمانسی سیاه و سفید در دهه ۱۹۵۰ است و سال پیش در جوایز فیلم اروپا برنده بهترین فیلم، کارگردان و فیلمنامه شد، جایزه منتخب مردم این دوره را از آن خود کرد.

ژولیت بینوش بازیگر سرشناس فرانسوی که به تازگی در فیلم «حقیقت»‌ در کنار کاترین دونو بازی کرده دریافت کننده جایزه دستاورد اروپا در سینمای جهان شد. وی در حالی که این جایزه را دریافت می‌کرد به بازیگران جوان زن پیشنهاد کرد تا فیلم خودشان را انتخاب کنند و در قبال آنچه انتخاب می‌کنند مسئول باشند. او جایزه‌اش را از دست فیلم‌ساز برجسته کلر دنی دریافت کرد. این دو با هم در چند فیلم همکاری کرده‌اند که «بگذار آفتاب داخل شود» از جمله آنهاست.

ورنر هرتسوگ فیلمساز مشهور آلمانی نیز با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری تجلیل شد. ویم وندرس این جایزه را به هرتسوگ اهدا و از این فیلمساز به عنوان یک «نابغه» یاد کرد.

«یک افسر و یک جاسوس» پولانسکی که در ۴ بخش نامزد شده بود هیچ جایزه‌ای نبرد. این در حالی است که آکادمی جوایز فیلم اروپایی برای ادعای جدید یک بازیگر فرانسوی مبنی بر این که از سوی پولانسکی چندین سال پیش مورد تجاوز واقع شده، در فشار شدید بود تا او را بایکوت کند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین