|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۸۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا جمعه در جمع گروه کوچکی از خبرنگاران جابجایی نیروها یا حتی افزایش اندک تعداد نیروها در آینده را بعید ندانست.
 وزیر دفاع آمریکا گفت، معتقد است ارتش آمریکا در حال حاضر از توانایی کافی در خاورمیانه برای جلوگیری از درگیری برخوردار است و انتشار گزارشی در وال استریت ژورنال مبنی اینکه افزایش عمده نیروها در دست بررسی است، رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا جمعه در جمع گروه کوچکی از خبرنگاران جابجایی نیروها یا حتی افزایش اندک تعداد نیروها در آینده را بعید ندانست.

با این حال اسپر در جریان سفر به کالیفرنیا برای شرکت در یک نشست امنیتی گفت: «اما هیچ گزارشی درباره تعداد ۱۴ هزار نیرو صحت ندارد. این کاملا یک مطلب خبری غلط است. هر فرمانده هر کجا که باشد توانایی‌های بیشتر و بیشتری را می‌خواهد. اما در حال حاضر ما معتقدیم که توانایی کافی داریم تا آنچه را احتیاج داشتیم جلویش را بگیریم، مهار کنیم. من معمولا با درخواست‌هایی برای بررسی دوباره اعزام نیرو مواجه می‌شوم اما تاکید دارم که در حال حاضر هیچ درخواستی مبنی بر استقرار ۱۴ هزار نیرو مطرح نشده است.»

اظهارات وزیر دفاع آمریکا به دنبال انتشار تکذیبیه روز چهارشنبه پنتاگون در رابطه با یک گزارش وال استریت ژورنال مطرح می‌شود. براساس گزارش این نشریه آمریکایی، ایالات متحده اعزام حدود ۱۴ هزار نیروی دیگر به منطقه خاورمیانه را در دست بررسی دارد. ایالات متحده آمریکا از ماه مه حدود ۱۴ هزار نیروی مازاد به خاورمیانه اعزام کرده است و بمب‌افکن و پرسنل دفاع هوایی هم از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. اینکه پنتاگون باز هم اعزام تعداد دیگری نیرو را در دست بررسی داشته باشد، امری چندان غیر عادی برای آن‌ها نیست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین