|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۲۸۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
محققان به همین منظور طی مطالعه خود ۱۴۰ هزار و ۲۴۸ مرد را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند میزان فعالیت آنها چقدر است.
 پژوهشگران "دانشگاه بریستول" انگلیس در مطالعه اخیر خود مدعی شده‌اند ورزش کردن می‌تواند تا ۵۱ درصد از ابتلای آقایان به سرطان پروستات جلوگیری کند.

 به نقل از دیلی میل، براساس گزارش‌های "انجمن سرطان آمریکا" (ACS)، سرطان پروستات، دومین سرطان شایع در میان مردان و دومین دلیل مرگ و میر بر اثر سرطان است. اخیرا پژوهشگران انگلیسی اظهار کرده‌اند که ورزش کردن - که می تواند شامل باغبانی یا پیاده روی هم باشد - نسبت به آنچه که قبلاً تصور می شد نقش بسیار مهم‌تری در کاهش ابتلا به سرطان پروستات در آقایان ایفا می‌کند.

محققان به همین منظور طی مطالعه خود ۱۴۰ هزار و ۲۴۸ مرد را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند میزان فعالیت آنها چقدر است.

دکتر "سارا لویس" (Sarah Lewis) ، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: بیشتر مردان این مطالعه بیش از ۵۰ سال سن داشتند و می‌توان فرض کرد که همه آنها دونده ماراتن نبودند. یافته‌های ما نشان می‌دهد که هرچه مردان فعال‌تر باشند احتمال ابتلا آنها به سرطان پروستات به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند، اما لازم نیست فعالیت جدی داشته باشید یا ورزش تیمی انجام دهید. منظور از فعال بودن می‌تواند انجام دادن کارهایی مانند باغبانی یا پیاده روی باشد.

آنها طی این مطالعه DNA را برای اندازه گیری فعالیت بدنی در میان ۷۹ هزار و ۱۴۸ مرد مبتلا به سرطان پروستات و ۶۱ هزارو ۱۰۶ نفر بدون آنالیز کردند.خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که بیشترین فعالیت را داشتند، در مقایسه با افرادی که کمترین میزان فعالیت را داشتند ، ۵۱ درصد کمتر بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین