|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۸۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
در این راستا بحث استانداردسازی تجهیزات در معادن بسیار اهمیت دارد یکی از ارکان ایمن سازی معادن که باید به ان توجه کرد وجود تجهیزات استاندارد در معادن است در معادن ماشین آلات در ابعاد بزرگتری هستند و آسیب ها از ناحیه این موضع مهلک تر است.
  مدیرکل بارزسی کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی ۱۰سال اخیر ( از سال ۸۸ تا سال ۹۷ ) ۳۴ کارگر بر اثر حوادث در کارگاه های کشور جان خود را از دست دادند.

علی مظفری عصر پنجشنبه در اختتامیه همایش ملی ایمنی معادن و صنایع در محل سالن آزادی شهر سرچشمه رفسنجان بیان کرد: در سال ۸۸ حوادث منجر به فوت در کارگاه های کشور ۵۷ کشته و ۲۸۰ نفر حادثه دیده داشت و طی یک دهه اخیر تا سال گذشته این آمار  ۳۴ نفر کشته و۲۲۸ نفر  حادثه دیده در حوادث کارگاهی داشتیم.

مدیرکل بارزسی کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی  تصریح کرد: این رقم بیانگر کاهش ۴۰ درصدی  حوادث منجر به فوت و کاهش حدود ۲۰ درصد  آسیب ها است.

وی ادامه داد: برای حرکت به سمت کار بدون حادثه نیاز به مشارکت  تک تک افراد در بعد های اجتماعی، کارگری و کارفرمایی و نیروهای  دولتی است؛  در سال گذشته در بحث  ساختمان بیشترین آسیب های شغلی در قالب ۴۸ درصد در حوادث ساختمانی، ۵درصد حوادث در معادن، رخ داده است.

مظفری خاطرنشان کرد: میزان نرخ حوادثِ معادن، رقمی معادل ۸  برابر سایر مشاغل را نشان می دهد لذا ایمن سازی معادن  به عنوان یکی از چالش های جهانی است و استفاده از فناوری های مدرن و تکنولوژی باید به آن توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: در  این راستا بحث استانداردسازی تجهیزات در معادن بسیار اهمیت دارد یکی از ارکان ایمن سازی معادن که  باید به ان توجه کرد وجود تجهیزات استاندارد در معادن است در معادن ماشین آلات در ابعاد بزرگتری هستند و آسیب ها از ناحیه این موضع مهلک تر است.

مظفری گفت: باید تدوین استاندارد های اجباری برای ماشین آلات در کارگاه ها و معادن انجام شود در حال حاضر نیز این موضوع در دستور کار قرار دارد و امیدورایم با مشارکت دانشجویان و اساتید دانشگاهی بتوانیم این موضوع را به سرانجام برسانیم و ارتقا ایمنی در معادن را داشته باشیم.

مظفری ادامه داد: ارکان موضوعی تدوین مقررات ایمنی و بهداشت کار در شورای عالی حفاظت فنی پیش بینی شده و این شورا بیش از  ۶۰ آیین نامه ودستور العمل ایمنی را به تصویب رسانده است و تعدادی از آنها به عنوان آیین نامه های کلیدی در بحث ارتقا ایمنی مطرح هستند، از جمله آیین نامه تعیین صلاحیت ایمنی پیمانکاران،  آیین نامه مرتبط با بگارگیری ایمنی در کارگاه ها، آیین نامه آموزش ایمنی کارگران است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین