|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۸۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
داوطلبی سازوکاری قدرتمند برای به خدمت گرفتن مردم، به خصوص کسانی که عقب نگه داشته شده اند، برای دستیبابی به آرمان های توسعه پایدار است. وقتی مردم داوطلب می شوند با بقیه تماس برقرار و حس اراده را تقویت می کنند. روز بین المللی داوطلب امسال با عنوان داوطلب برای آینده فراگیر تاکید می کند که از راه داوطلبی، مردم می توانند مشارکت های معناداری در جوامع فراگیرتر و تساوی گرا داشته باشند.
  دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین‌المللی داوطلب، پنجم دسامبر ۲۰۱۹ برابر با ۱۴ آذر جاری گفت: داوطلبی همبستگی و انسجام را از راه ارزش‌های اساسی همکاری و رابطه متقابل تقویت می‌کند.

به گزارش روز پنجشنبه مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در ابتدای پیام آنتونیو گوترش آمده است: دستور کار ۲۰۳۰ خواستار دنیایی عادلانه، برابر، شکیبا، آزاد و از نظر اجتماعی فراگیر است که در آن نیازهای آسیب پذیرترین افراد جامعه برآورده شود.

وی در این پیام تصریح کرده است: داوطلبی سازوکاری قدرتمند برای به خدمت گرفتن مردم، به خصوص کسانی که عقب نگه داشته شده اند، برای دستیبابی به آرمان های توسعه پایدار است. وقتی مردم داوطلب می شوند با بقیه تماس برقرار و حس اراده را تقویت می کنند. روز بین المللی داوطلب امسال با عنوان داوطلب برای آینده فراگیر تاکید می کند که از راه داوطلبی، مردم می توانند مشارکت های معناداری در جوامع فراگیرتر و تساوی گرا داشته باشند.

وی در ادامه این پیام آورده است: از طریق اقدامات داوطلبانه، افرادی که در حاشیه هستند می توانند بیشتر درجوامع حاضر باشند. برای مثال، طرح # داستان_او (HerStory#)، با بیش از ۵۰۰  ویراستار داوطلب از سرتاسر کشورهای عربی، نمایندگی زنان در ویکی پدیای زبان عربی را افزایش داده که منجر به شمول جنسیتی بیشتر در فرهنگ منطقه شده است. همچنین، داوطلبان سازمان ملل متحد در پویش «هندوستان قابل دسترسی» دسترسی افراد دارای معلولیت را از راه بررسی یک هزار و ۶۰۰ ساختمان عمومی در ۲۵ شهر بزرگ تقویت کرده اند. در اردوگاه های پناهندگان در سراسر جهان، پناهندگان برای آموزش کودکان و درک بهتر بین فرهنگی داوطلب شده اند.       

دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیام نوشته است: علاوه بر افزایش تعداد داوطلبان سازمان ملل متحد برای مشارکت درفعالیت های نظام ملل متحد در حمایت از دستور کار ۲۰۳۰، باید همچنان به تبلیغ داوطلبی در سرتاسر جهان ادامه دهیم چرا که این کار همبستگی و انسجام را از راه ارزش های اساسی همکاری و رابطه متقابل تقویت می کند. داوطلبی از این رو مهم است که اطمینان حاصل کنیم تلاش های جهانی توسعه پایدار متعلق به همه مردم است و توسط همه مردم و برای همه اجرا می شود. گوترش در این پیام تصریح کرده است: در روز بین المللی داوطلب امسال، سپاسگزار تمام داوطلبان از سرتاسر جهان هستم، آنانی که جهان را به مکانی فراگیرتر و تحمل پذیرتر تبدیل می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین