|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۸۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
بنابر اعلام وزارت بهداشت، رئیسی افزود: تاکنون ۵۶ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در کشور فوت کرده‌اند که همه آنها بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های تنفسی، قلبی، نقص سیستم ایمنی، سرطانی و کلیوی داشته‌اند.
 معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه بیماری آنفلوانزا در حال حاضر روند نزولی در کشور دارد، افزود: تا ۲ هفته آینده شاهد فروکش شدن این بیماری در کشور خواهیم بود.

 دکتر علیرضا رئیسی در مشهد خاطر نشان کرد:  آنفلوآنزای فصلی هر سال همگام با فصل پاییز با سرد شدن هوا شیوع می‌یابد و چیز جدیدی نیست اما امسال زودتر از هر سال و در مهر ماه آغاز شد و از سوی دیگر سویه غالب آن مهاجم تر و از نوع H۱N۱ بوده است که شدت و مرگ و میر بیشتری دارد.

وی  گفت: بیماری آنفلوآنزا اکنون در کشورهای حاشیه خلیج فارس شامل عمان، بحرین، کویت، امارات، عربستان و کشورهای افغانستان و پاکستان همه‌گیری دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت مهم‌ترین گام مبارزه با این بیماری را آموزش و رعایت بهداشت فردی دانست و افزود: تعطیلی مدارس به دلیل آنفلوآنزا کار درستی نیست و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون هیچ کمبودی از نظر داروی درمان آنفلوآنزا (تامیفلو) و واکسن آن نداریم و در حال حاضر یک میلیون ذخیره داروی این بیماری در کشور موجود است اما به دلیل امکان ایجاد مقاومت دارویی باید با احتیاط مصرف شود.

رئیسی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا فقط برای گروه‌های آسیب پذیر و مبتلا به بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای توصیه می‌شود، گفت: این در حالی است که تزریق این واکسن تا ۴۲ درصد موارد موثر است و در ۵۸ درصد موارد تاثیر چندانی در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا ندارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تمام افراد فوت‌ شده اخیر بر اثر آنفلوآنزا پیش از ابتلا به این بیماری و همزمان با آن دچار بیماری‌های زمینه‌ای نیز بوده و در همچنین گروه‌های سنی و جمعیتی آسیب‌پذیر قرار داشته‌اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، رئیسی افزود: تاکنون ۵۶ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در کشور فوت کرده‌اند که همه آنها بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های تنفسی، قلبی، نقص سیستم ایمنی، سرطانی و کلیوی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۹ نفر طی ۲ هفته پیش جان باختند و ۳۷ نفر نیز از ابتدای همه‌گیری این بیماری در کشور یعنی از مهر ماه تا دو هفته اخیر جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیشترین مرگ و میر بیماری آنفلوآنزا در کشور مربوط به استان‌های تهران، مازندران، کرمان و آذربایجان شرقی است و میزان مرگ و میر در خراسان رضوی در این ارتباط ۱۲ نفر بوده است.

رئیسی تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا در کشور را نیز چهار هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین