|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائی:
کد خبر: ۲۸۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
مردم می گویند نمی توانیم زندگی‌مان را اداره کنیم شما می‌خواهید اینها را قانع کنید. کسی را می‌توانید قانع کنید که دستش به دهانش می‌رسد. می خواهید آدمی که تمکن مالی ندارد و رنج نداری را می‌کشد به چه چیزی قانع شود؟
 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: این دوره از انتخابات به لحاظ برگزاری و اعلام نتیجه و همچنین از نظر اقدامات تبلیغاتی قبل از انتخابات حساسیت بالایی دارد.

به گزارش ایسنا، محمد باقر الفت امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان نجف آباد در جمع مسئولان و روسای ادارات، اظهار کرد: طبق قانون ملزم به پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی هستیم. قوه قضائیه در نظارت و اجرای انتخابات تا زمانی که تخلفی صورت نگرفته باشد دخالتی نمی‌کند، اما اختیارات قانونی داریم که در اختیارات دولت و شورای نگهبان قرار می‌دهیم.

وی با بیان لزوم جلوگیری از ایجاد موج دوم و سوم اغتشاش در جریان برگزاری انتخابات گفت: نباید تصور کرد که این اغتشاش‌ها یا به بیانی دیگر اعتراض‌ها، زایمان زودرسی بود که صورت گرفت و تمام شد. این اتفاق‌هایی که افتاد درختی بود که کاشته شد و در اسفند ماه به ثمر می‌رسد.

دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب و تدابیر ایشان در خصوص اغتشاش‌های اخیر، تاکید کرد: تدبیر و مانور مدیریتی شجاعانه مقام معظم رهبری باعث شد که نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود. این اقدام موج آرامشی در میان خانواده‌هایی که فرزندانشان در این آشوب‌ها کشته شده اند، ایجاد کرد.

وی همچنین به بررسی و تحلیل وقایع پیش آمده حاصل از افزایش قیمت بنزین پرداخت و با انتقاد از عملکرد دولت گفت: برخی از مدیران می گویند که ما این طرح را تصویب کردیم ولی باید پیش از زمان اجرا، افکار عمومی را اقناع می کردیم.

الفت تصریح کرد: معترضان می گویند که توانایی تامین هزینه‌های زندگی خود را با این درآمد ندارند، چرا که زمینه تولید پول و ثروت نیست. آقای بزرگوار سیاست گذار! شما که از اول سال ده بار افزایش قیمت دادید. ارزش پول ملی که نابود شد. خزانه را که از طلا خالی کردید. سختی را به مردم تحمیل کردید. آن هم از اوضاع دلار. حالا هم که قیمت بنزین را بالا می برید. وقتی ثبات نسبی بر بازار حاکم شده بود شما که این کار را می‌کنید طبیعی است که صدای مردم در بیاید.

وی ادامه داد: مردم می گویند نمی توانیم زندگی‌مان را اداره کنیم شما می‌خواهید اینها را قانع کنید. کسی را می‌توانید قانع کنید که دستش به دهانش می‌رسد. می خواهید آدمی که تمکن مالی ندارد و رنج نداری را می‌کشد به چه چیزی قانع شود؟

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: طرح را گذراندید، تحمیل هم کردید. بزرگترین شخصیت کشور هم می گوید من از امضاهای شما حمایت می‌کنم. حالا این ماجرا تبدیل به اغتشاش و آشوب شده است. مدیریت میدانمان هم به آن شکل. بعد هم مدام می گوییم اغتشاش. این حرکات از ابتدا اعتراض بود، اما نتوانستیم مدیریت کنیم. جایی را ایجاد نکردیم که معترضان حرفشان را بزنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین