|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۸۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
درمجموع حدود ۷۰ اثر با ارزش کلی ۲,۱۱۵,۳۷۵ پوند در بخش فروش تابلوهای نقاشی قدیمی حراجی بونهامس فروخته شد، اما پرتره «ملکه الیزابت اول» رکورد گران‌ترین اثر این رویداد را به خود اختصاص داد.
 یک تابلو نقاشی نادر از ملکه «الیزابت اول» در بخش فروش تابلوهای نقاشی قدیمی حراجی بونهامس به قیمت ۳۳۷,۵۶۳ پوند فروخته شد.

به گزارش ایسنا، این تابلو نقاشی که برای مدت‌ها رونمایی نشده بود و پرتره‌ای از «ملکه الیزابت اول» را به تصویر می‌کشد در سال ۱۵۶۲ خلق شده است. این اثر توسط یک مجموعه‌دار کالیفرنیایی به حراجی ارائه شده بود و حراجی بونهامس قیمت ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار پوند را به عنوان ارزش تخمینی آن تعیین کرده بود.

درمجموع حدود ۷۰ اثر با ارزش کلی ۲,۱۱۵,۳۷۵ پوند در بخش فروش  تابلوهای نقاشی قدیمی حراجی بونهامس فروخته شد، اما  پرتره «ملکه الیزابت اول» رکورد گران‌ترین اثر این رویداد را به خود اختصاص داد.

«اندرو مک‌کنزی» - مدیر دپارتمان آثار قدیمی حراجی بونهامس - می‌گوید: «بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد این تابلو نقاشی از نخستین تابلوهایی است که از چهره ملکه الیزابت اول نقاشی شده است. این تابلو توجه بسیاری را، از مجموعه‌داران خصوصی گرفته تا بازدیدکنندگانی که فرصت این را داشتند که یکی از نادرترین پرتره‌های ملکه الیزابت اول را ببینند، به خود جلب کرده بود.»

این تابلو نقاشی در سال ۱۵۶۲ یعنی چهار سال پس از به تخت نشستن «ملکه الیزبت اول» در پی درگذشت خواهر نانتی‌اش، خلق شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین