|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۲۸۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
مرجع تقلید شیعیان افزود: این راه‌حلی که بانک‌ها در پیش‌گرفته‌اند و مشغول بنگاه‌داری شدند، مشکلات زیادی برای کشور و کارخانجات تولیدی ایجاد کرده است.
 مرجع تقلید شیعیان گفت: این راه‌حلی که بانک‌ها در پیش‌گرفته‌اند و مشغول بنگاه‌داری شدند، مشکلات زیادی برای کشور و کارخانجات تولیدی ایجاد کرده است.

 آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامعلی معصومی نیا مسئول کمیته پولی مالی حوزه علمیه قم و دیگر اعضاء کمیته مالی پولی حوزه  که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان اینکه مسائل فقهی کارشناسی دینی می‌خواهد و هرکسی نمی‌تواند کارشناس دینی باشد، اظهار داشت: طرح جدید بانکداری که مجلس در حال تصویب است باید به نظر رهبر انقلاب و بعضی از کارشناسان خبره در بحث اقتصاد و فقه برسد تا مشکلات دینی و علمی آن حل شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: این راه‌حلی که بانک‌ها در پیش‌گرفته‌اند و مشغول بنگاه‌داری شدند، مشکلات زیادی برای کشور و کارخانجات تولیدی ایجاد کرده است.

وی بیان کرد:  الآن یکی از مشکلات بحث ربا است. تا مراجع می‌گویند ربا ایراد دارد، می‌گویند، شورای فقهی اجازه داده، اما کدام فقیه؟ آیا فقیه این حرف را می‌زند که بگوید ربا ایرادی ندارد.

    آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: باید بر قوانین جدید، فقیه جامعه الشرایط با نظارت رهبری معین شود تا از هر لحاظ مشکلی نداشته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم گفت: گرفتن کلمه ربا، ولی انجام کارهایی که در حقیقت همان ربا است نوعی شیطنت است، باید مواظب بود، جلوی این مسائل که به نام اسلام در حال انجام است، گرفته شود. ربا اعلام جنگ با خدا است، باید با تلاش زیادی جلوی ربا گرفته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی عمداً از پرداخت وام خود ممانعت کند در نظر گرفتن جریمه توسط دولت و یا نهادهای نظارتی اشکال ندارد اما تعیین جریمه دیرکرد برای هر وام‌گیرنده‌ای که به خاطر مشکلات متعدد اقتصادی توان پرداخت ندارد و سپس تغییر دادن اسم آن به اسم تعزیر حکومتی دردی را دوا نمی‌کند و همان حکم حرمت پابرجا است.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین