|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۳
کد خبر: ۲۸۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
 نامزد پیشتاز حزب دموکرات از برنامه ریزی برای افزایش مالیات ها در آمریکا خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، جو بایدن که در نظرسنجی ها پیشتاز حزب دموکرات است، در سخنانی جدید وعده داد با افزایش مالیات‌ها بر درآمد ثروتمندان و شرکت های بزرگ آمریکایی، سرمایه گذاری ۳.۲ تریلیون دلاری جدیدی برای تقویت زیرساخت های اقتصادی، نظام آموزشی و حوزه درمانی این کشور انجام دهد.

طبق برنامه پیشنهادی وی، رساندن مالیات بر درآمد شرکت های سودآور به ۱۵ درصد می تواند ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد مالیاتی دولت را افزایش دهد. وی با انتقاد از مالیات پرداخت شده توسط شرکت آمازون در سال ۲۰۱۸ گفته است که نباید یک شرکت سودآور کمتر از معلمان و آتش نشانان مالیات بدهد. آمازون ضمن رد این اتهامات گفته است که مالیات تمام دارایی های خود را به شکل کامل پرداخت کرده است.

مباحث مالیاتی به یکی از داغ‌ترین موضوعات مناظرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است. علاوه بر بایدن، برخی دیگر از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نظیر الیزابت وارن و وبرنی سندرز نیز خواهان افزایش مالیات ثروتمندان و شرکت های بزرگ برای تامین مالی پروژه های عمومی به ویژه دربخش هزینه های نظام آموزشی  و درمانی شده اند.

برخلاف دموکرات ها، جمهوری خواهان در موضعی کاملا متضاد خواهان کاهش نرخ مالیات ها و یا حفظ نرخ در سطح کنونی هستند. برخی از چهره‌های نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا گفته اند این احتمال وجود دارد که ترامپ در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور، بار دیگر مالیات ها را کاهش دهد. پیش تر دولت ترامپ در سال ۲۰۱۷ از یک بسته کاهش مالیاتی ۱.۵ تریلیون دلاری به منظور تقویت رشد اقتصادی این کشور رونمایی کرد که به عقیده مخالفان، تنها باعث افزایش کسری بودجه دولت شده است.

استفان فریدمن، مدیر سیاست گذاری کمپین انتخاباتی بایدنوعده داده که افزایش مالیات ها ساز و کاری کاملا شفاف خواهد داشت و افزوده است: بایدن با مردم آمریکا در خصوص راه های موثر و  هوشمندانه‌ای که با استفاده از آن‌ها می خواهد هزینه های لازم را تامین کند صادق خواهد بود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین