|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۸۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
مهمانپرست همچنین در ارزیابی از عملکرد دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: انتظاری که مردم از مجلس دارند، بالاتر از وضعیتی است که اکنون شاهد آن هستیم. در هر مقطعی که شاهد یک مجلس قوی با حضور نمایندگان مطلع و دلسوز بودیم، تاثیرات آن در وضعیت کشور را به راحتی می‌توانستیم احساس کنیم.
 سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت: ممکن است در وضعیت فعلی بسیاری از مردم از آمدن به پای صندوق های رای ناامید و مایوس شده باشند، اما باید این نکته را در نظر بگیرند که رای ندادن یا حضور پیدا نکردن مشکلات را در کشور ما حل نمی‌کند.

 رامین مهمانپرست سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه که صبح پنجشنبه جهت ثبت‌نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تهران حضور یافت، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه جایگاه مجلس شورای اسلامی در کشور ما بسیار رفیع و تعیین‌کننده‌ است و همانطور که امام راحل فرمودند، مجلس باید عصاره فضائل ملت و در راس امور باشد، اظهار کرد: هر زمان که مجلسی قوی داشته باشیم، می‌توانیم اثر آن را در پیشرفت کشور ببینیم؛ چرا که مجلس می‌تواند به طراحی ساختارهای کشور به همراه سایر قوا کمک کند.

وی با بیان اینکه به یک مجلس قوی، متخصص، مقتدر و شجاع نیاز داریم، خاطرنشان کرد: اکنون وضعیت کشور در یک شرایط ویژه است؛ باید تصمیمات بزرگی گرفته و تغییرات بزرگی ایجاد شود، همچنین ساختارهای اداری و اقتصادی کشور همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند باید با یک تحول بزرگی روبرو شود.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه افزود: مهمترین بحثی که سالیان متمادی مقام معظم رهبری به آن تاکید کردند، بحث‌های اقتصادی اصل ۴۴ قانون اساسی و آرزوی داشتن اقتصاد بدون نفت بوده است؛ برای اینکه ما به این آرزوی دیرینه برسیم باید تصمیمات بزرگی بگیریم. مجلس می‌تواند نقش اساسی در این موضوع داشته باشد؛ البته به شرط اینکه نمایندگان مطلع، متخصص، معتقد، دلسوز و شجاعت وارد مجلس شوند.

مهمانپرست همچنین در ارزیابی از عملکرد دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: انتظاری که مردم از مجلس دارند، بالاتر از وضعیتی است که اکنون شاهد آن هستیم. در هر مقطعی که شاهد یک مجلس قوی با حضور نمایندگان مطلع و دلسوز بودیم، تاثیرات آن در وضعیت کشور را به راحتی می‌توانستیم احساس کنیم.

وی افزود: شرایط فعلی طوری است که به نظر می‌آید مردم خواستار تغییرات اساسی در مجلس هستند و این شروع یک تغییرات بزرگ است و تغییرات را از مجلس باید شروع کرد.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آیا با شرایط فعلی کشور مردم به پای صندوق های رای می آیند؟ اظهار کرد: ممکن است در وضعیت فعلی بسیاری از مردم از آمدن به پای صندوق های رای ناامید و مایوس شده باشند، اما باید این نکته را در نظر بگیرند که رای ندادن یا حضور پیدا نکردن مشکلات را در کشور ما حل نمی‌کند. به هر حال میزان، اکثریت آرائی است که افراد داوطلب آن را کسب می‌کنند. پس اگر مردم دلسوز کشور هستند باید در این انتخابات مشارکت کنند و افرادی که مورد نظر ایشان است را انتخاب کنند. عدم شرکت در انتخابات قهر کردن با نظام و ملت خودمان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین