|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۸۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
مجلس دهم مجلسی بسیار فعال و همگام با نهادهای مختلف از دولت حمایت کرد و از عملکرد دولت بهانه جویی نکرد و تلاش نمود تاخیرهای دوره های گذشته را جبران کند؛ البته ایراداتی هم در این دوره وجود داشت که ان‌شاءالله با ارتباط بیشتری که نمایندگان با مردم دارند و همچنین آرامش سیاسی و اقتصادی که در جامعه حاکم است بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.
 یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی درباره رویکرد شورای عالی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو تاکید کرد: رویکرد شورا قهر با انتخابات نیست، بلکه این شورا به دنبال تداوم و مشارکت است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس دهم که صبح پنج شنبه جهت ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تهران حضور یافته بود در جمع خبرنگاران در واکنش به برخی اظهارات در خصوص تنزل جایگاه مجلس در دوره دهم با تاکید بر اینکه کار افراد ستیزه‌جو و تفرقه‌طلب این است که مشکلات جامعه را بر سر یک نفر یا یک نهاد بیندازد، گفت: بر اساس شرایطی که در دوره قبلی مجلس حاکم بوده و امور مجلس بر اساس آیین نامه آن پیش می رود، طبق این آیین نامه پروسه قانونگذاری و تصمیم‌گیری طولانی است؛ چرا که مجلس ۲۹۰ نماینده و ۱۵ کمیسیون تخصصی دارد و در نهایت نیز پیشبرد امور با اجماع رای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه «مجلس دهم بسیار فعال بود» خاطرنشان کرد: بسیاری از لوایحی که مجالس گذشته نتوانستند آنها را به سرانجام برسانند در مجلس دهم به سرانجام رسید؛ همچنین این مجلس بسیاری از طرح‌ها و لوایح جدید دولت را پیگیری کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: مجلس دهم مجلسی بسیار فعال و همگام با نهادهای مختلف از دولت حمایت کرد و از عملکرد دولت بهانه جویی نکرد و تلاش نمود تاخیرهای دوره های گذشته را جبران کند؛ البته ایراداتی هم در این دوره وجود داشت که ان‌شاءالله با ارتباط بیشتری که نمایندگان با مردم دارند و همچنین آرامش سیاسی و اقتصادی که در جامعه حاکم است بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

بادامچی همگرایی با نهادهای مختلف داخلی، گسترش روابط دوستانه با کشورهای منطقه و همچنین ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان را از جمله اولویت‌های مجلس یازدهم عنوان کرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو با تاکید بر اینکه رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم حتماً قهری نیست، اظهار کرد: رویکرد شورا قهر با انتخابات نیست بلکه این شورا به دنبال تداوم و مشارکت است، اگرچه نارضایتی های عمومی وجود دارد، اما باید تلاش کنیم آن ها را برطرف نماییم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نیز از وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد، راضی نیستیم و معتقدیم تصمیماتی که اخیراً در خصوص بنزین اتخاذ شده فی‌البداهه بوده و اقناع سازی کافی در بین مردم صورت نگرفته؛ به همین دلیل نیز به نظر مردم احترام می گذاریم؛ آنها خیلی از شرایط فعلی راضی نیستند، اما راه حل نیز قهر کردن با صندوق‌های رای نیست.

بادامچی در پایان درباره علت حضور تعداد کمی از اصلاح طلبان برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: همچنان فرصت برای ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری مجلس وجود دارد و معمولا نیز افراد بسیاری روزهای آخر را برای ثبت نام در انتخابات‌ها انتخاب می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین