|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵
کد خبر: ۲۸۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
اگرچه دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه‌های کشور، در وقایع اخیر فعالیت‌های عادی آموزشی و پژوهشی خود را متوقف نکرد و تعطیلی کلاس‌ها اتفاق نیفتاد و با مشکل خاصی در دانشگاه مواجه نشدیم؛ اما با توجه به مسائلی که شهر با آن مواجه بود، بعضا ممکن بود دانشجویان نتوانند در کلاس‌ها شرکت داشته باشند.
 رئیس دانشگاه اصفهان از آزادی ۷ دانشجوی بازداشتی در جریان وقایع اخیر خبر داد و گفت: این دانشجویان که سه نفر آنها پسر و چهار نفر دختر بودند، مورد سوء ظن نیروی انتظامی قرار گرفتند که پس از یک شب بازداشت آزاد شدند.

دکتر هوشنگ طالبی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به برنامه‌های دانشگاه اصفهان برای روز دانشجو اشاره و اظهار کرد:‌ من معتقد هستم که نباید برای روز دانشجو تصدی‌گری دانشگاهی انجام دهیم، بلکه باید برنامه‌های این روز را به دانشجویان واگذار کنیم و دانشگاه نیز زمینه‌های لازم برای برگزاری برنامه‌های مختلف را فراهم کند.

وی همچنین تصریح کرد:‌ ما در دانشگاه اصفهان سعی کردیم زمینه‌های فعالیت دانشجویان در روز دانشجو را فراهم کنیم. یکی از این اقدامات این بود که در شورای نظارت صحبت کردیم و قرار بر این شد که اولا فعالیت تشکل‌های دانشجویی تشریح شود و ثانیا مجوزهای درخواستی آنها را بررسی کرده و همراهی لازم را انجام دهیم. تاکنون نیز تشکلات دانشجویی درخواست‌هایی را داشتند که با برخی از این درخواست‌ها موافقت شده و استقبال خوبی از برنامه‌های دانشجویی در این روز صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه اصفهان همچنین یادآور شد: برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه اصفهان در مدت یک هفته منتهی به ۱۶ آذر برگزار می‌شود و برنامه‌های گسترده‌ای در این زمینه داشته‌ایم، تقریبا تشکل‌های دانشجویی ما برنامه‌های خود را در این زمینه از هفته گذشته شروع کردند و سخنرانی‌های مختلفی در این زمینه انجام شده است.

دکتر طالبی با بیان اینکه ما معتقد هستیم که دانشگاه در برنامه‌های مربوط به ۱۶ آذر ورود مستقیمی نداشته باشد، گفت: با توجه به اینکه معتقد به رویکرد تصدی‌گری در این زمینه نیستیم، در نتیجه برنامه‌ خاصی را نیز در این زمینه نداریم و این برنامه را بر عهده خود دانشجویان گذاشته‌ایم.

وی همچنین از استقبال دانشجویان برای حضور در فعالیت‌های دانشجویی در سال  جاری خبر داد و گفت: من احساس می‌کنم امسال دانشجویان بیشتر در برنامه‌های دانشجویی شرکت می‌کنند و علت دقیق آن را نمی‌دانم؛ اما ممکن است برگزاری انتخابات پیش رو تاثیری در این زمینه داشته باشد و از طرفی دیگر نیز دانشجویان بعد از یک رخوت طولانی، انگیزه‌ای برای حضور در مسائل اجتماعی و جامعه پیدا کردند.

رییس دانشگاه اصفهان از آزادی ۷ دانشجوی بازداشتی وقایع اخیر این دانشگاه خبر داد و گفت: اگرچه دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه‌های کشور، در وقایع اخیر فعالیت‌های عادی آموزشی و پژوهشی خود را متوقف نکرد و تعطیلی کلاس‌ها اتفاق نیفتاد و با مشکل خاصی در دانشگاه مواجه نشدیم؛ اما با توجه به مسائلی که شهر با آن مواجه بود، بعضا ممکن بود دانشجویان نتوانند در کلاس‌ها شرکت داشته باشند.

دکتر طالبی تاکید کرد: در روبروی درب خوابگاه دانشجویان و بیرون دانشگاه اصفهان، سعی بر این بود که خیابان جلوی خوابگاه دانشگاه از سوی افرادی راه‌بندان شود، در نتیجه دانشجویانی که در راه عبور بودند، مورد سوء ظن نیروی انتظامی قرار گرفتند و در مسیر عبور دستگیر شدند که ما وضعیت آنها را پیگیری کردیم و این دانشجویان که سه نفر آن‌ها پسر و چهار نفر نیز دختر بودند، با همراهی‌های لازم از سوی مقامات استان، بعد از یک شب بازداشت آزاد شدند و مشکلی برای آنها به وجود نیامد.

دکتر طالبی در پایان تاکید کرد: به طور کلی دانشگاه اصفهان، هیچ دانشجوی بازداشتی و یا پرونده‌دار از سال‌های گذشته نداشته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین