|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۸۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۱
 گزارش کمیته های استانی در خصوص ترکیب و نحوه جان باختن قربانیان حوادث اخیر در کشور در دست تنظیم است که پس از نهایی شدن و جمع بندی از سوی مراجع مسئول اعلام‌خواهد شد.

به گزارش ایسنا در این خصوص، یک مقام مطلع به نورنیوز گفته است: به منظور ارزیابی دقیق میزان خسارت‌های جانی و مالی رخدادهای اخیر در کشور و رسیدگی قانونی به حقوق آسیب دیدگان، کمیته های استانی با حضور مسئولین ذیربط دستگاههای مختلف تشکیل و در حال بررسی دقیق اسناد، مدارک، شواهد و اظهارات شاهدان حاضر در مناطق آشوب زده است.

وی اظهار داشت: جان باختگان حوادث اخیر شامل ۴ گروه می شوند: بخش اول مربوط به شهدای نیروهای انتظامی و بسیج است که وضعیت و تعداد آن‌ها مشخص است. گروه دوم مردم عادی هستند که در تظاهرات اعتراضی حضور نداشته و به دلایل مختلف از جمله حمله اشرار و ضدانقلاب، آتش سوزیها و حمله به مراکز تجاری و مسکونی و… جان خود را از دست داده اند. گروه سوم‌ معترضانی هستند که برای اعلام اعتراض خود به صورت مسالمت آمیز به خیابانها آمده و در جریان درگیریهای ایجاد شده به صورت مشکوک کشته شده اند. گروه چهارم نیز عناصر ضدانقلاب، اشرار مسلح و اوباش سازماندهی شده هستند که در جریان حمله به مراکز نظامی و انتظامی و یا درگیری مسلحانه با نیروهای حافظ امنیت کشته شده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به این که بیشترین تعداد کشته ها مربوط به گروه دوم است، شناسایی و بررسی دقیق نحوه جان باختن آنها اقدامی زمان بر و بسیار مهم است که در دست پیگیری می باشد.

وی در پایان با تاکید بر حساسیت فوق العاده مسئولین کشور نسبت به تامین حقوق شهروندان و خانواده هایی که در جریان وقایع اخیر دچار خسارتهای مادی و جانی شده اند، گفت: مدعی اصلی پیگیری حقوق این عزیزان، نظام جمهوری اسلامی بوده و به طور قطع این روند تا دستیابی به نتیجه نهایی ادامه خواهد یافت.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین