|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۲۸۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
استولتنبرگ روز گذشته در کنفرانس خبری، در رابطه با سفر سرزده "دونالد ترامپ"، رئیس جمهوری آمریکا به افغانستان گفت:‌ فکر می کنیم بهترین راه اطمینان از وجود توافقنامه ای معتبر و واقعی، ادامه حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان و ارسال این پیام به طالبان است که ما آماده ماندن و متعهد هستیم و آنها پیروز نخواهند شد.
  دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) از تماس‌های بین آمریکا و گروه طالبان استقبال کرد و گفت: آمریکا به‌طور مرتب درباره تلاش‌های مربوط به برقراری صلح در افغانستان با ناتو رایزنی می‌کند.

به گزارش روز شنبه شبکه طلوع، "ینس استولتنبرگ" گفت، "مایک پمپئو"، وزیر خارجه آمریکا، و "زلمی خلیلزاد"، نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان، متحدان را در جریان تلاش ها گذاشته اند. ما همیشه رایزنی می کنیم زیرا نه تنها آمریکا در افغانستان نیرو دارد بلکه ما هم باید به یاد داشته باشیم که شمار زیادی از نیروهای غیرآمریکایی در افغانستان حضور دارند.

دبیرکل ناتو افزود، افغانستان همچنان بزرگ ترین عملیات ما در خارج از اروپاست و ماموریت فعلی ناتو جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان از تبدیل این کشور به پناهگاهی امن برای تروریست های بین المللی است.

استولتنبرگ روز گذشته  در کنفرانس خبری، در رابطه با سفر سرزده "دونالد ترامپ"، رئیس جمهوری آمریکا به افغانستان گفت:‌ فکر می کنیم بهترین راه اطمینان از وجود توافقنامه ای معتبر و واقعی، ادامه حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان و ارسال این پیام به طالبان است که ما آماده ماندن و متعهد هستیم و آنها پیروز نخواهند شد.

وی در رابطه با طالبان گفت: آنها باید پای میز مذاکره بیایند و وعده های واقعی بدهند. پیام ناتو این است که ما متعهد هستیم و به حمایت از نیروهای امنیتی افغان ادامه می دهیم و از تلاش ها برای یافتن راه حل مسالمت آمیز مبتنی بر مذاکره و کاهش خشونت ها حمایت می کنیم.

ترامپ روز جمعه در سفری از پیش اعلام نشده وارد فرودگاه بگرام، بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکا در افغانستان، شد و در این سفر دو ساعته، در همین پایگاه با "اشرف غنی" دیدار کرد.

طبق اعلام کاخ سفید، سفر ترامپ با هدف سرکشی به نظامیان آمریکایی به مناسبت عید شکرگزاری صورت گرفت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین