|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۸۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
نیروهای خارجی نمی‌توانند به قلمروی ما نفوذ کنند. بلکه به جای آن باید به دنبال همکاری بیشتر با ایالات متحده برای مقابله با گروه‌های تبهکار و قاچاقچیان مواد مخدر باشیم که قدرت خود را در یک سری از نبردها علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در ماه‌های اخیر نشان داده‌اند.
 رئیس جمهوری مکزیک گفت، مکزیک برای بیش از یک قرن مورد تهاجم واقع نشده و اجازه نخواهد داد یک مداخله خارجی دیگر این کشور را در بر بگیرد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، این صحبت‌ها از سوی آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک در بحبوحه اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر این مطرح شده است که قصد دارد تا کارتل‌های مواد مخدر مکزیک را به عنوان گروه‌های تروریستی اعلام کند.

رئیس جمهوری مکزیک در جریان یک نشست خبری همچنین به نگرانی‌های حول برنامه ترامپ اشاره کرد و گفت: قرار دادن این کارتل‌های مواد مخدر به عنوان سازمان‌های تروریستی خارجی باعث اجرایی شدن اقدامات یکجانبه آمریکا علیه آنها می‌شود.

وی با اشاره به اشغال شدن بندر وراکروز در ۱۰۵ سال قبل توسط آمریکا، گفت: از سال ۱۹۱۴ هیچ مداخله و تهاجم خارجی در مکزیک صورت نگرفته و ما نمی‌توانیم اجازه چنین کاری را دهیم.

وی همچنین ادامه داد: نیروهای خارجی نمی‌توانند به قلمروی ما نفوذ کنند. بلکه به جای آن باید به دنبال همکاری بیشتر با ایالات متحده برای مقابله با گروه‌های تبهکار و قاچاقچیان مواد مخدر باشیم که قدرت خود را در یک سری از نبردها علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در ماه‌های اخیر نشان داده‌اند.

ترامپ مکررا کمک نظامی را برای کمک به مکزیک به منظور مقابله با کارتل‌های مواد مخدر مطرح کرده و دولت مکزیک این پیشنهاد را رد کرده است.

وزیر خارجه مکزیک اخیراً گفته بود که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا قرار است در روزهای آتی به مکزیک برود تا درباره همکاری بیشتر امنیتی با مقام‌های این کشور گفتگو کند. سفر برنامه ریزی شده دادستان کل آمریکا عالی‌ترین نشست از زمان قتل عام یک خانواده مکزیکی- آمریکایی توسط یک کارتل مواد مخدر محسوب می‌شود.

رئیس جمهوری مکزیک همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفت: آنچه که ما نیاز داریم تا با جرایم سازمان یافته مقابله کنیم، همکاری مشترک است نه اینکه شرایطی ایجاد شود که از یکدیگر فاصله بگیریم یا ایجاد خصومت کنیم. ما ملزم هستیم که نتایج را به جوامع خود اعلام کنیم و و برای این منظور به همکاری نیاز داریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین