|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
دکتر ظریف و یوسف بن علوی همچنین آخرین وضعیت تحولات منطقه از جمله خطرات فعالیت و تحرکات گروههای تروریستی و تاثیرات منطقه ای و بین المللی و راههای مقابله با آن را بررسی کردند،
وزیران خارجه ایران و عمان در حاشیه مذاکرات هسته‌ای در مسقط دیدار کردند.

دکتر محمد جواد ظریف که شب گذشته وارد مسقط شده است صبح امروز(یک شنبه) با وزیر مشاور در امور خارجی عمان ملاقات کرد، در این دیدار دو طرف روند مناسبات دو کشور را مثبت و همکاری‌های موجود را در جهت تقویت همکاری‌ها میان کشورهای منطقه توصیف کردند.
دکتر ظریف و یوسف بن علوی همچنین آخرین وضعیت تحولات منطقه از جمله خطرات فعالیت و تحرکات گروههای تروریستی و تاثیرات منطقه ای و بین المللی و راههای مقابله با آن را بررسی کردند، در این دیدار دکتر ظریف با تشکر از میزبانی کشور عمان ضمن تشریح روند مذاکرات هسته ای و دیدگاههای موجود برای حل موضوعات اختلافی خاطر نشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت مذاکرات را شروع کرده و در این روند با جدیت کامل عمل کرده است و مصمم به یافتن راه حل مبتنی بر حقوق کامل هسته ای کشورمان هستیم .

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به همراه تیم مذاکره کننده هسته‌ای برای شرکت در نهمین دور مذاکرات با 1+5 و دیدار با جان کری همتای آمریکایی خود شنبه شب وارد عمان شده است، قبل از شروع مذاکرات با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان دیدار کرد. این برای اولین‌بار است که یک کشور عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 است.

هیات وزارت خارجه با استقبال وزیر خارجه عمان وارد مسقط شد.
محمدجواد ظریف، کاترین اشتون و جان کری امروز و فردا در چارچوب مذاکرات هسته‌ای به طور سه جانبه با یکدیگر دیدار می‌کنند.

این مذاکرات از صبح روز یک‌شنبه در هتل البوستان آغاز شده است. در عین حال پیش از آغاز مذاکرات سه جانبه، با حضور وزیر خارجه عمان نشستی چهار جانبه با حضور وزیران خارجه ایران و آمریکا و کاترین اشتون برگزار شد.
هم‌چنین روز چهارشنبه مذاکرات در سطح معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 به سرپرستی ظریف و اشتون برگزار خواهد شد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین