|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۸۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
متوسط هزینه زندگی برای یک خانواده چهارنفره در نیویورک ۱۲۴ هزار و ۱۲۹ دلار در سال است. برخی از مهدکودک‌های لوکس این شهر برای یک سال شهریه ۵۰ هزار دلاری از خانواده ها طلب می کنند!
 نیویورک همواره جز گران ترین شهرهای جهان بوده است و ۱.۵ میلیون نفر از ساکنان آن در فقر زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، نیویورک یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای آمریکا و یکی از گران‌ترین شهرهای جهان است. اقتصاد این شهر بیشتر مبتنی بر خدمات مالی، بانکی، گردشگری و بورس است. در ادامه با حقایق جالبی از این شهر آشنا می شوید:

۱-متوسط دستمزد ساعتی در نیویورک ۲۱.۶۳ دلار است که ۶ دلار بیشتر از متوسط کشوری است با این حال ساکنان این شهر برای تامین مایحتاج زندگی در این شهر باید ۷۶.۱۶ ساعت در هفته کار کنند. متوسط درآمد ساکنان این شهر ۶۲ هزار و ۷۶۵ دلار در سال و حداقل هزینه زندگی در آن ۴۲ هزار و ۸۲۹ دلار در سال برآورد شده است. این شهر در حال حاضر گران ترین شهر آمریکا است.

۲- نیویورک تنها شهری در جهان است که بیش از ۱۰۰ میلیاردر دارد. در این شهر ۱۰۵ نفر با ثروت یک میلیارد دلار و بیشتر زندگی می‌کنند که به تنهایی از تعداد میلیاردرها در کشورهایی چون: هند، انگلیس، فرانسه و ژاپن بیشتر است!

۳- متوسط هزینه اجاره یک اپارتمان دوخوابه در این شهر ۳۵۰۰ دلار در ماه است که دو برابر متوسط در کل امریکا است. بدان معنا که هزینه اجاره یک آپارتمان دوخوابه در این شهر معادل ۸۲ درصد متوسط حقوق ماهانه شهروندان آمریکایی است!

۴- متوسط قیمت خانه در منطقه منتهن نیویورک ۱.۵ میلیون دلار است که پنج برابر بیشتر از متوس طقیمت خانه در کل امریکا است.

۵- رکورد گران ترین خانه فروخته شده در آمریکا نیز متعلق به نیویورک است: امسال  یک پنت هاوس به قیمت ۲۳۸ میلیون دلار در نیویورک توسط کن گریفین خریداری شد.

۶- متوسط هزینه زندگی برای یک خانواده چهارنفره در نیویورک ۱۲۴ هزار و ۱۲۹ دلار در سال است. برخی از مهدکودک‌های لوکس این شهر برای یک سال شهریه ۵۰ هزار دلاری از خانواده ها طلب می کنند!

۷- هزینه های بالای زندگی باعث مهاجرت تعداد زیادی از میلیونرها از این شهر شده است چرا که آن‌ها یک زندگی لوکس در سایر شهرها را به یک زندگی عادی در این شهر ترجیح می‌دهند: تنها در سال ۲۰۱۶ حدود ۸.۴ میلیارد دلار سرمایه توسط میلیونرها از این شهر به دیگر نقاط خارج شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین