|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۲۸۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
متاسفانه علی رغم پرخطر بودن وضعیت این دو نفر، آنها مراجعه ای به مراکز درمانی نداشته و اقدامی برای درمان خود انجام ندادند که در نهایت این بیماری منجر به فوت آنها شد.
  رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تایید مرگ دو نفر در کرمانشاه بر اثر بیماری آنفلوآنزا گفت: این افراد هر دو بالای 70 سال داشته و مبتلا به بیماری زمینه‌ای قلبی و کلیوی بودند.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه آنفلوآنزای این دو نفر از نوع  آنفوآنزای انسانی H1N1 بوده، گفت: آنفلوآنزا بیماری است که هرساله نزدیک فصل سرما شایع می‌شود و امسال تنها قدری زودتر  شروع شده است.

وی با بیان اینکه هرساله مواردی از مرگ ومیر بر اثر آنفلوآنزا در کشور گزارش می‌شود، گفت: این امر طبیعی است، چرا که این بیماری برای افرادی که از قبل بیماری زمینه ای داشته و یا سن بالایی داشته باشند و نیز برای مادران باردار و کودکان می‌تواند بسیار خطرناک و حتی کُشنده باشد.

شکیبا افزود: متاسفانه امسال هم شاهد فوت دو نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا بودیم که این دو نفر نیز هر دو دارای بیماری زمینه‌ای بوده و سن بالای 70 سال داشتند، یعنی جزو گروه های پرخطر بیماری محسوب می‌شوند.

وی افزود: متاسفانه علی رغم پرخطر بودن وضعیت این دو نفر، آنها مراجعه ای به مراکز درمانی نداشته و اقدامی برای درمان خود انجام ندادند که در نهایت این بیماری منجر به فوت آنها شد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه هرساله در خصوص خطرات بیماری آنفلوآنزا برای گروه های پر خطر هشدار داده می‌شود، گفت: زنان باردار، افراد مسن، افراد مبتلا به بیماریهای زمینه‌ای از جمله بیماریهای قلبی، ریوی، کلیوی و ... و نیز کودکان جزو گروه های پرخطر بیماری آنفلوآنزا هستند که توصیه می‌شود این گروه ها حتما واکسن آنفلوآنزا تزریق کرده و درصورت مشاهد علائم بیماری به پزشک متخصص مراجعه کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر برای تزریق واکسن آنفلوآنزا دیر شده و تنها توصیه این است که این افراد حتما هنگام مشاهده علائم اولیه بیماری آنفلوآنزا به مراکز درمانی مراجعه کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین