|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۸۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
در ابتدای این جلسه قاضی موحد اظهار کرد: با توجه به مطالب ۱۱ جلسه قبلی تصمیم گرفتیم که از برخی افراد مطلع کسب اطلاع کنیم که بر این اساس اعضای هیات مدیره داریس و پارسیس کیش دعوت شدند.
 دوازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده ۹ متهم اقتصادی مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی موحد در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دوازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده ۹ متهم اقتصادی مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور صبح امروز (سه‌شنبه) به ریاست قاضی موحد در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی آغاز شد.

در ابتدای این جلسه قاضی موحد اظهار کرد: با توجه به مطالب ۱۱ جلسه قبلی تصمیم گرفتیم که از برخی افراد مطلع کسب اطلاع کنیم که بر این اساس اعضای هیات مدیره داریس و پارسیس کیش دعوت شدند.

قاضی موحد سپس از محمد آرام خواست که به عنوان مطلع در جایگاه حضور یابد و به سوالات پاسخ دهد.

قاضی موحد پس از قرار گرفتن آرام در جایگاه، از او سوال کرد که آیا رابطه خادم و مخدومی با متهمان پرونده دارد که وی پاسخ داد: من مدیرعامل امین بودم و بانک ملت سهامدار عمده ما بود. قبل از فعالیت من یک سری از اقدامات انجام شده بود.

این شاهد گفت: متولد ۵۵ هستم و سابقه کیفری ندارم.

قاضی موحد از آرام سوال کرد که آیا رابطه سببی و نسبتی با اعضار شرکت داشته که وی پاسخ داد:‌ خیر. اینکه یکی از رسانه‌ها گفته من داماد وزیر هستم صحت ندارد. پدرزن من کارگر بوده است.

قاضی موحد سوال کرد: شما در بانک ملت و مجموعه داریس چه نقشی داشتید؟

آرام پاسخ داد: مدیرعامل داریس بودم.

قاضی موحد گفت: در شرکت داریس افراد چگونه انتخاب می‌شدند؟

آرام پاسخ داد: شرکت یک شکل ظاهری و یک شکل باطنی داشت که هیات امنایی متشکل از ۵ نفر از هیات مدیره بانک ملت انتخاب شدند که این ۵ نفر مسئول تمام شرکت‌ها بود و تمام تصمیمات جزئی و کلی را این هیات مدیره می‌گرفتند. من رئیس هیات امنیا بودم که باید مصوبات را ابلاغ می‌کردم.

آرام همچنین مصوبه هیات امنای داریس را ارایه کرد.

قاضی موحد سوال کرد: افراد تراستی از جمله سعادتی توسط چه کسی انتخاب می‌شد؟

آرام پاسخ داد: ایشان را دیواندری عملا از شعبه ممتاز برداشتند و قرار شد برای وصول مطالبات نفتی در امارات شرکت تشکیل دهد.

وی افزود: من به عنوان دبیر هیات امنا حکم ایشان را تایید کردم در صورتی که آقای دیواندری گفته‌اند که من سعادتی را انتخاب کردم. قبل از ما آقای نجف زاده بودند که آقای دیواندری را به امارات فرستاد و من در آز زمان نبودم.

ادامه دارد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین