|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۸۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
سقوط هواپیما در کنگو به دلیل کمبود و فرسودگی تجهیزات فنی امری رایج است؛ این در حالی است که تمامی شرکت های هواپیمایی کنگو حق پرواز به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ندارند.
  آخرین آمارها از تعداد کشته های سقوط هواپیمای مسافربری در جمهوری کنگو نشان می دهد که ۲۴ نفر از مسافران و کادر پرواز جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تیم های نجات تاکنون موفق شده اند جسد ۲۴ نفر از قربانیان حادثه امروز (یکشنبه) در شمال جمهوری دمکراتیک کنگو را پیدا کنند و عملیات برای پیدا کردن اجساد احتمالی دیگر ادامه دارد.

خبرگزاری رویترز هم گزارش داده است که هواپیمای متعلق به شرکت "Busy Bee" (بیزی بیی) از شهر "گوما" عازم شهر "بنیی" بوده که پس از  برخاستن از باند فرودگاه در یک منطقه مسکونی سقوط می کند.

مقامات کنگو از علت اصلی بروز این حادثه اظهار بی اطلاعی و اعلام کرده اند که تحقیقات در باره این موضوع ادامه دارد و برآوردها از تلفات جانی و خسارت های وارده ناشی از بروز این حادثه نیز بعد از مدیریت این بحران اعلام خواهد شد.

سقوط هواپیما در کنگو به دلیل کمبود و فرسودگی تجهیزات فنی امری رایج است؛ این در حالی است که تمامی شرکت های هواپیمایی کنگو حق پرواز به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ندارند.

به گزارش ایرنا، ۲۰ مهرماه امسال نیز منابع خبری آفریقایی گزارش دادند که سقوط هواپیمای حامل کارکنان دفتر ریاست جمهوری جمهوری دمکراتیک کنگو در شرق این کشور، ۲۳ نفر را به کام مرگ برد.

جمهوری دموکراتیک کنگو یا زئیر سابق در مرکز قاره آفریقا دومین کشور بزرگ در آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ جهان است که با ۹۱ میلیون نفر جمعیت چهارمین کشور پرجمعیت در آفریقاست.

جمهوری دمکراتیک کنگو از شمال با سودان جنوبی و آفریقای مرکزی، از شرق با اوگاندا، بروندی و تانزانیا و از جنوب با آنگولا و زامبیا و از غرب با جمهوری کنگو همسایه است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین