|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۲۸۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
عضو هیئت علمی گروه کشاورزی دانشگاه پیام نور ساری ادامه داد: احداث سد زمانی برای این استان و بخش کشاورزی ارزش دارد که شبکه پایین دست آن درست شود .
  عضو هیئت علمی گروه کشاورزی دانشگاه پیام نور ساری گفت: خسارت سنگین به بخش کشاورزی و سطح زیر کشت کلزا پاییزه که درآمد کشاورزی مازندران را تحت تاثیر قرار داده از عواقب باران‌های سیل‌آسا در این استان است.

بابک مومنی در گفت‌و گو با ایسنا در مورد مدیریت سیل و پیشگیری از خسارات احتمالی آن اظهار کرد: زهکشی‌ها در سطح مازندران صورت نگرفته و طرح شبکه البرز فقط سازه‌های تامین آب را محقق کرده است.

وی تصریح کرد: در برخی از سازه‌های پایین دست تا حدودی زهکشی اتفاق افتاد اما شبکه‌ای برای آن ایجاد نشد و کانال‌ها در بخش البرز کامل نیست.

عضو هیئت علمی گروه کشاورزی دانشگاه پیام‌ نور ساری خاطرنشان کرد: شبکه انتقال و زهکشی بخش آبیاری استان نیمه‌کاره رها شده است، به همین دلیل اراضی و بخش زیادی از  منطقه بهنمیر و سیمرغ در سیل به زیر آب رفت.

مومنی گفت: جدا از لطمات روحی که به دلیل عدم‌جمع‌آوری دستاورد محصول به کشاورز وارد شده، خسارت مالی سنگینی نیز به دنبال داشت.

وی ادامه داد: هزینه جبران خسارات بیشتر از احداث‌ پروژه‌های پیشگیرانه است و این مهم باید به طور جد در دستور کار قرار گیرد.

عضو هیئت علمی گروه کشاورزی دانشگاه پیام نور ساری ادامه داد: احداث سد زمانی برای این استان و بخش کشاورزی ارزش دارد که شبکه پایین دست آن درست شود .

شکل بارندگی‌ها در مازندران تغییر کرده است

    مومنی یادآور شد: باید بپذیریم که شکل بارندگی‌ها در مازندران تغییر کرده و هر بارندگی در استان منجر به سیلاب می‌شود که این مهم اصلاح شبکه زهکشی را امری ضروری‌تر می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین