|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۸۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
  روز گذشته کشور شاهد تظاهرات و راهپيمايي‌هاي مختلفي بود که در آن مردم به محکوميت آشوب‌ها و ناآرامي‌هاي اخير پرداخته و خواستار برخورد شديد با عوامل اين بي‌نظمي‌ها و ناآرامي‌ها شدند. در اين راستا نمازگزاران تهراني پس از پايان نماز جمعه تهران با سر دادن شعارهاي «مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر آشوبگر» ضمن بيان انزجار خود از عاملان اغتشاشات اخير در کشور، اين اقدام را محکوم کردند که در اين راهپيمايي دانش‌آموزان و بسيجيان نيز حضور داشتند. همچنين در پايان نماز جمعه تهران‌اعلام شد که روز دوشنبه 4 آذر ساعت 9 صبح راهپيمايي در راستاي محکوميت اغتشاشات اخير در کشور در ميدان امام حسين تهران برگزار خواهد شد. اين راهپيمايي‌ها در شهرهاي اطراف تهران مثل ري، قدس، فيروزکوه، قرچک و شميرانات نيز انجام شد و نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه با حضور در راهپيمايي حمايت از اقتدار و امنيت کشور به حمايت از مقام معظم رهبري و ارکان نظام پرداختند. همچنين اين راهپيمايي‌ها در شهرهاي مختلف کشور همچون مشهد، مازندران، قم، اصفهان، اروميه، تبريز، آبادان و... نيز به انحاي مختلف برگزار شد و در اين راهپمايي‌ها با سر دادن شعارهاي مختلف بر حمايت کامل از نظام و انقلاب و ابراز انزجار از آشوبگران و اغتشاشگران تاکيد کردند. در اکثر اين راهپيمايي‌ها امامان جمعه به حمايت از تصميم مقام معظم رهبري در حمايت از سران قوا پرداخته و عزم جدي دولت را در نظارت بر بازار خواستار شدند.

راهپيمايي عليه اغتشاشگران

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران گفت: راهپيمايي محکوميت اغتشاشات در شهر تهران روز دوشنبه 4آذرماه 98 از ساعت 9:30 صبح در مقابل ميدان امام‌حسين(ع) تجمع آغاز و به سمت ميدان شهدا تظاهرات خواهند کرد. ‌حجت‌الاسلام سيدمحسن محمودي افزود: درپي حرکات شوم آشوبگران و اغتشاشگران در تخريب اموال عمومي و توهين به مقدسات مردم شريف و انقلابي شهر تهران راهپيمايي خواهند کرد.

جمع کردن اغتشاشات در 48ساعت

جانشين فرمانده کل سپاه اظهار کرد: در طول 40 سال گذشته خداوند بهترين نتايج را براي جمهوري اسلامي رقم زده است. دريادار پاسدار علي فدوي گفت: در اتفاقات و اغتشاشات اخير ظرف 48 ساعت توانستيم اشرار را جمع و جور کنيم که البته اين اغتشاشات از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه وجود داشت. وي ادامه داد: بعد از گراني بنزين و در روز اول شاهد آن بوديم که در 28 استان و صد و اندي شهر و محل تجمعاتي برپا شد. سردار فدوي با تأکيد بر اينکه تعدادي براي گراني بنزين به خيابان‌ها نيامده بودند، بيان کرد: روز جمعه که بنزين گران شده بود اشرار به دنبال حضور در خيابان‌ها بودند، اما چون آمادگي لازم را نداشتند به روز شنبه موکول شده بود و متأسفانه ابزار دشمن (اينترنت) هم باعث شد که حضور اين اغتشاشگران در خيابان‌ها ظهور و بروز بيشتري در روز اول پيدا کند. جانشين فرمانده کل سپاه ابراز داشت: همه افراد و دولت‌هاي خبيث عالم مانند رئيس‌جمهور آمريکا و ديگران از اغتشاشات ايران حمايت کردند اين در حالي است که هيچ کشور خارجي اعتراضي را به يک سال تجمع مردم فرانسه نکرده‌اند و هيچ فيلمي هم از اين کشور مبني بر اينکه مردمشان اسلحه در دست داشته و عليه پليس اقدام کنند منتشر نشده است.

ميثم مطيعي هم در ميان جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) که به مناسبت گراميداشت شب ورود آن حضرت در 23 ربيع الاول سال 201 هجري قمري به قم جمع شده بودند به مداحي پرداخت. در اين شعر به حال و هواي مردم و سردرگمي ناشي از اوضاع اشاره شده بود: اين يکي فرياد استعفاي دولت سر دهد، آن يکي در آتش تعطيلي مجلس دمد. همچنين در ابياتي به سخنراني رهبر معظم انقلاب در روز يکشنبه که بازخوردهاي فراواني در درون جامعه ايجاد کرد اشاره شد: صبح يکشنبه کلامي روي آتش آب ريخت، فتنه را ديدم که حيران و هراسان مي‌گريخت، گرچه بعضي از خودي‌ها آن زمان دلخور شدند، از سوال و شبهه و نقد و تامل پر شدند، از چه رو آقا خودش را خرج دولت کرد باز؟ خويش را آماج تيغ طعن و تهمت کرد باز، نکته جالب توجه در شعر نيز اشاره به نفوذ خارجي در صفوف اعتراض مردم بود: از رياض و لندن و پاريس اين آتش رسيد، دود آن هم مي‌رود در چشمشان، خواهند ديد.

آزادي 9 دانشجوي دانشگاه تهران

درتجمع‌هاي اخير تعدادي از دانشجويان دانشگاه تهران بازداشت شده بودند که روز گذشته محمود نيلي احمدآبادي، رئيس دانشگاه تهران گفت: پيگير آزادي دانشجويان دستگير شده در اعتراضات چند روز گذشته هستيم و تعدادي از آنها آزاد شده‌اند و اميدواريم بسياري از آنها هم به زودي آزاد شوند. علاوه بر اين رئيس حراست دانشگاه تهران نيز با بيان اينکه تا روز چهارشنبه عصر 9 دانشجو بازداشت شده آزاد شده‌اند افزود: نسبت به ارقام اين دستگيري‌ها بزرگ‌نمايي مي‌شود. اسماعيل سليماني درباره تعداد دانشجويان دستگير شده و وضعيت فعلي آنها تصريح کرد: هنوز آمار کاملي وجود ندارد، چرا که بعضا افرادي مراجعه مي‌کنند اعلام مي‌کنند که آشنايانشان دستگير شده است بعد از بررسي متوجه مي‌شويم اين اسامي که مي‌گويند جزو بازداشتي‌ها نيستند و در خوابگاه بوده‌اند. وي افزود: تعدادي از دانشجويان هم آزاد شده‌اند اما به دست آوردن تعداد و آمار دقيق آنها زمان مي‌برد.

دخالت خارجي ممنوع

رئيس‌جمهور آمريکا در اظهاراتي مداخله‌جويانه به ناآرامي‌هاي اخير و قطعي اينترنت در ايران واکنش نشان داد. دونالد ترامپ در توئيتي نوشت: «ايران آن قدر بي‌ثبات شده است که نظام ايران براي اينکه مردم بزرگ ايران درباره خشونت‌هاي فجيعي که در شکل روي داده است، صحبت نکنند، اقدام به قطع کل سيستم اينترنتي کشور کرده است. آنها خواهان شفافيت نيستند و گمان مي‌برند که جهان به مرگ و تراژدي که نظام ايران در حال رقم زدن آن است، پي نخواهد برد.» سخنگوي اتحاديه اروپا هم در بيانيه‌اي مداخله‌جويانه از اعتراضات اخير در برخي شهرهاي کشورمان حمايت کرد و خواستار برقراري مجدد اينترنت شد. سخنگوي اتحاديه اروپا در ارتباط با برخي اعتراضات در ايران طي روزهاي گذشته بيانيه‌اي منتشر کرد و در آن با خانواده‌هاي جان باختگان در اين ناآرامي‌ها ابراز همدردي کرد. وي در ادامه اين بيانيه در مداخله‌اي آشکار در امور کشورمان تصريح کرد: ما از نيروهاي امنيتي ايران انتظار داريم که بيشترين خويشتنداري را در تعامل با اعتراضات از خود نشان دهند تا معترضان به شکل مسالمت‌آميز اعتراض کنند. هرنوع خشونتي غيرقابل قبول است.


منبع:روزنامه آرمان ملی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین