کد خبر: ۲۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
روزنامه جنجالی 'سان' روز شنبه نوشت: چهار فرد مظنون که بتازگی توسط پلیس ضد تروریسم انگلیس دستگیر شده اند ، بدنبال ترور ملکه الیزابت در مراسم 'یکشنبه یادبود' در لندن بودند.
روزنامه سان به نقل از منابع آگاه نوشت: پلیس انگلیس توطئه برای ترورملکه انگلیس در جریان مراسم 'روز یکشنبه یادبود' که قرار است در لندن برگزار شود، کشف و خنثی کرده است.

این روزنامه نوشت: افرادی که پنجشنبه شب گذشته توسط پلیس درلندن و حومه آن دستگیر شده اند، در نظر داشتند در جریان این مراسم با چاقو به ملکه انگلیس حمله کنند.

مراسم 'روز یکشنبه یادبود'، به منظور تجلیل ازنظامیان انگلیسی و جامعه کشورهای مشترک المنافع که در طول جنگ جهانی اول جان خود را از دست داده اند، قرار است در محل 'برج لندن ' قلعه ای تاریخی و در سمت شمال رود تیمز ، برگزار شود.

روزنامه سان به نقل از منابع آگاه نوشت: ملکه 88 ساله انگلیس به رغم این توطئه همچنان قرار است در مراسم 'روز یکشنبه یادبود' شرکت کند.

انتظار می رود که علاوه بر ملکه الیزابت، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و سایر مقام های ارشد این کشور از جمله رهبران احزاب سیاسی نیز دراین مراسم حضور یابند.

یک سخنگوی اسکاتلندیارد روز جمعه از دستگیری 4 نفر در لندن و حومه آن از سوی واحد ضد تروریسم پلیس انگلیس، به اتهام برنامه ریزی برای عملیاتی تروریستی خبر داد هر چند اشاره به جزییات این برنامه ریزی نکرد.

براساس گزارش اسکاتلند یارد، این افراد که چهار مرد درسنین بین 19 تا 27 هستند، هم اینک برای بازجویی در یک ایستگاه پلیس درمرکز لندن در بازداشت بسر می برند.

به گزارش روزنامه سان و سایر روزنامه های انگلیس از جمله دیلی تلگراف در روز شنبه، پلیس متروپلیتن لندن با همکاری دستگاه اطلاعات داخلی انگلیس (ام آی پنج) ضمن دستگیر مظنونین، چند محل در ارتباط با این افراد را مورد تفتیش قرار داده است .

پلیس انگلیس به رغم اینکه عنوان کرده که در حال بازجویی از مظنونین است، تاکنون در برابر گزارش های منتشر شده در این روزنامه ها در مورد این خبر واکنشی نشان نداده است.

پلیس انگلیس تنها گفته ' این بازداشت ها و بازرسی ها در چارچوب تحقیقی درباره تروریسم افراط گرایان انجام شده است'.

این شایعات و دستگیری ها در حالی صورت می گیرد که تدابیر امنیتی در شهر لندن به سبب مراسم گرامیداشت سالگرد جنگ جهانی اول به شدت افزایش یافته است.

از زمان بروز حادثه تیراندازی در نزدیکی پارلمان کانادا ، برای اولین بار نظامیان مسلح انگلیسی در مراکز مهم گردشگری لندن از جمله در نزدیکی کاخ باکینگهام مستقر شده اند.

دولت انگلیس از هشتم شهریور ماه گذشته به خاطر آنچه تهدیدات گروه داعش و سایر گروه های افراطی خوانده، سطح هشدار امنیتی در داخل مرزهایش را به مرحله «شدید» افزایش داده است.

این افزایش سطح هشدار امنیتی بدین معناست که حمله و تهدید انگلیس از سوی داعش و سایر گروه های تروریستی قریب الوقوع نیست ،اما بسیار محتمل است.

پلیس ضد تروریسم انگلیس تاکنون درچند مرحله از جمله در سوم مهرماه گذشته و همزمان موافقت مجلس عوام این کشوربا مشارکت هوایی انگلیس درحملات هوایی علیه داعش درعراق، اقدام به دستگیری شماری ازمظنونین کرده است.

برخی ازمنابع محلی عنوان کرده اند که ترس ازحملات تروریستی احتمالی اعضای گروه داعش سبب شده است که پلیس ضد تروریسم انگلیس دربالاترین سطح آماده باش اززمان بمب گذاری لندن در سال 2005 میلادی قرار بگیرد.

'اولیور گوتا' یک محقق درزمینه ضد تروریسم به روزنامه تایمز گفته که بدنبال پیوستن انگلیس به حملات هوایی علیه گروه داعش درعراق، احتمال حمله علیه خاک بریتانیا به 10 برابر افزایش یافته است.

به گفته مقام های انگلیس، برآورد می شود حداقل 500 شهروند این کشور برای پیوستن به گروه های افراطی وتروریستی ازجمله داعش به سوریه و عراق رفته اند و برخی از آنها به انگلیس بازگشته اند.

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین