|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۸۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
هفته گذشته هم به دلیل برخی مخالفت ها پارلمان لبنان تشکیل جلسه نداد؛ این در حالی است که برخی جریان ها از جمله جریان "المستقبل" لبنان جلسه امروز مجلس را تحریم و اعلام کردند در آن شرکت نمی کنند.
  جلسه پارلمان لبنان که قرار بود امروز (سه شنبه) برای بررسی مشکلات این کشور و وضع قوانین اصلاحی برگزار شود به دلیل مسدود شدن راه های منتهی به ساختمان مجلس از سوی معترضان، لغو و به زمانی دیگر موکول شد.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، معترضان با تجمع در راه های منتهی به پارلمان مانع از حضور نمایندگان در جلسه امروز مجلس شدند و سرانجام به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد نمایندگان، جلسه پارلمان لغو و به زمانی دیگر موکول شد.

قرار بود در جلسه امروز قوانین "عفو عمومی"، "مبارزه با فساد"، "فرار مالیاتی" و "تحصیل مال نامشروع" مورد بررسی قرار بگیرد.

نیروهای امنیتی نیز با بستن راه های اصلی مانع از رسیدن تظاهرکنندگان به ساختمان پارلمان شدند.

معترضان اصرار دارند تا مشخص شدن زمان تشکیل دولت آینده هیچ گونه جلسه ای در پارلمان برگزار نشود.

معترضان لبنانی قصد داشتند با رد کردن موانع خود را به ساختمان پارلمان برسانند

هفته گذشته هم به دلیل برخی مخالفت ها پارلمان لبنان تشکیل جلسه نداد؛ این در حالی است که برخی جریان ها از جمله جریان "المستقبل" لبنان جلسه امروز مجلس را تحریم و اعلام کردند در آن شرکت نمی کنند.

این در حالی است که "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان، هفته گذشته گفت: مخالفت عده‌ای با برگزاری جلسه قانونگذاری پارلمان نشان می‌دهد برخی به دنبال ادامه خلأ سیاسی در کشور هستند؛ سوال این است که چرا شاهد مخالفت با برگزاری جلسه‌ای هستیم که هدف آن بررسی قوانین مورد درخواست تظاهرکنندگان است.

اعتراضات در لبنان بیش از یک ماه پیش آغاز شد و در سیزدهمین روز از آن "سعد حریری" از نخست وزیری استعفا کرد. هفته پیش "محمد الصفدی" از وزیران سابق لبنان برای تشکیل کابینه معرفی شد اما او نیز دو روز بعد از معرفی، انصراف داد. اکنون صحنه سیاسی لبنان به دلیل این تحولات و ادامه اعتراضات مردمی دچار رکود شده است.




منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین